|
|
|
|---|---|
|
Hej! När man ska göra åteställning genom att koppla bort batteriet (E39), hur länge måste det vara bortkopplat. 10min, en timme fem timmar??? Över natten sägs ofta, menexakt hur lämge måste det vara egentligen. Tack på förhand. | |
|
Inte för att jag vet exakt men för att reseta bilen till "noll"värden så har jag för mig att det räcker med 15-25min.Jag gjorde så och det räckte då för mig. |
|
| Ok, tack! | |
|
Det räcker att lossa polerna från batteriet och läggs ihop dem, sen är det klart! Jag var med på BMW i Solna när bilelektrikern nollställde min bi. Mvh, Steaman |
|
| Så det där med att det behövs flera timmar verkar bara vara en myt då... | |
| Bilen får inte vara varm när du gör det. | |
|
När ni snackar om att återställa, vad är det som återställs? Serviceindikatorn? /Malte |
|
|
malo11, nej som tur är inte!! ;-) Vad som återställs är bl a minnet till motorstyrningen, dvs info om på vilket sätt bilen körts raderas och sätts utifrån fabriksdefault. Fler kan säkert fylla på med mer info om vad som resettas. |
|
|
Beror tydligen på bilmodell, en kompis har en Nissan 180zx, den resetade inte sig efter ca 30-40min utan allt var som tidigare när vi testade igen. Han lät ena polen vara borta under natten och då hade motorstryrningen nollställts och bilen gick bättre //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.