|
|
|
|---|---|
| 6000 mil på nacken och endast en ägare sv-såld vara? Vad tror ni är rimligt pris med tanke på milen? | |
|
Om miltalet verkligen stämmer och skicket är därefter så bör denna samlarbil inte vara särskilt svårsåld. Priset beror lite på skicket och utrustningen, men runt 40.000 kr är vad jag tror. ------------------ BMW CS #5938 |
|
| Ok är ju lite surt att det är 12v motorn bara, någon mer som vill ventilera sig!! | |
markus00 |
Sålde nyligen en 525i -88 med 21000 mil på mätaren för 33000 kr. Så hittar du bara en köpare som verkligen vill ha en E34 så får du säkert 40000 kr för den. |
Helga |
Ok är ju lite surt att det är 12v motorn bara, någon mer som vill ventilera sig!! ?????? Hittar du en 535, E34 med 24 ventiler så.:-) //Helga |
|
Helga: det finns 530 med 32 ventiler iofs... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
-BeeMWe- |
Känns som det är lite skillnad på en 535a och en 530 med 32 ventiler, det är väll en V8 då? |
fjamsetramsa |
v8 japp...men det blir ju väl en slant till då...ngn som vet skillnad i försäkring osv.. |
| Premien för en 530iA -93 är 25% lägre än för en 535i -89 för min del. | |
fjamsetramsa |
Då kan det ju va värt en extra slant på bilen om man hellre vill ha en 530 |
|
Inte alls "surt" med 12v...Den motorn(535 M30) är en av BMW's "klassiker" och har bra med kraft o slitstyrka,så är det bara. Minst 40' skulle jag värdera den till...Med rätt köpare som förstår vilken härlig bil han införskaffar betydligt mera. Naturligtvis ingen nackdel heller om utrustningen är riklig,men med endast 6000mil?? så är minimipriset enligt mitt sätt o se iaf 40' som "startpris", stiger säkerligen om utrustningen t.ex skulle innehålla skinn,ev sportstolar(skinn?),acc,diffbroms,snygga lm-fälgar i "rätt" dimension,lackeringen mm. Mvh Janne. |
|
|
Janne - absolut, är bilen i så nära mint condition man kommer på en 16 år gammal bil och utrustningen optimal så är nog 40.000 i underkant, förutsatt att man hittar rätt köpare förstås. Å andra sidan finns det bilar som har gått mindre än 6.000 mil på betydligt färre år som är i ett fruktansvärt skick, tyvärr. Skicket är som sagt helt avgörande i det här fallet. För övrigt skiljer det en hel del mellan 535 och 530 i karaktär. I mitt tycke är sexan betydligt råare och mer underhållande än åttan. Och man slipper ju oroa sig för plastkulor i lådan och oljepumpsbultar... :) |
|
|
liste>>>Visst,skicket är naturligtvis det första att basera ett ungefärligt värde på...Jag förutsätter ett fint skick,dvs inga missade servicar eller "krockskador" eller andra defekter. Möjligen kan man tolerera några mindre skrapmärken :) Just att detta var frågan om en 535:a från 1989 som gått så lite gör att jag tror den är i ett mycket fint bruksskick iaf..Den kostade ju över 300 000 som ny och misstänker att den omhuldats väl trots den långa "ståtiden"...Kanske tänkt fel,vem vet :) Mvh Janne. |
|
|
surre77: Vad har bilen i övrigt för utrustning? Endast 6000 mil borde betyda att det ser ut och känns som ny eller? Om detta stämmer och bilen har lite utrustning att tala om så är borde värdet ligga runt 50 tkr. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| Den har allt utom skinn, den har varit avställd i ca 2 år har inte sett den än men den ska vara fin tydligen. | |
| hm 6000mil är skicket som det ska på en sådan lågmilare samt att allt går att verifiera tror jag lugnt 50000kr, vi snackar alltså om en ny bil nu :-) den kostade i naket tillstånd 303000kr 1988, den 535-89 jag kör kostade 350000kr ny med M-optik, har haft folk som varit beredda att betala 40000kr för den (då med 21000mil på mätaren helt original) och då har den gått snart 23000mil nu, så 40000kr måste vara ett väldigt lätt pris för 6000milaren att få ut. Men är dokumentationen tveksam på denna ålderstigna men fina bil vågar nog inte folk köpa så lätt. Tyvärr är ju många av det slaget att "gammal bil är inget att ha" kommer att gå sönder, men då säger man bara köp någon slit och släng bil med rost på. Entusiaster finns det många av, jag är en av dem och skulle gladeligen ge minst 40000kr om man inte redan hade förmånen att ratta en liknande vagn fast med M-optik vilket i mitt tycke klär bilen. | |
| Hittar du ingen entusiast som förstår bilens värde har du garanterat 50000kr om då ställer in bilen ett tiotal år eller så, den är värd att bevara och är för fin att slitas på under vinterkörning eller säljas billigt till någon som inte förstår bilens värde. | |
| Greenberg Jag skrev fel den har skinn dock inte sport, lucka och hissar + speglar är el, larm, stora datorn, ABS Färgen är röd ser ut som ny i lacken inte en parkeringsskada!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.