|
|
|
|---|---|
|
körde under 7,0 L/100 km i går när jag testade igår i 90 km/timmen ,ganska bra för en 528 -97 med vinterdäck Det går tydligen att köra snålt med en BMW men det är ju roligare att gasa på Hhehehe, det ska man ju göra om inte farbror polisen är i farten MVh Nybliven BMW ägare | |
|
F-datan visar inte alltid rätt. Körde enligt datorn 0.48 landsväg med en 320-99 |
|
andha45 |
De flesta moderna 200 hk-bilar går att köra på 0,6-0,65 om man anstränger sig. Men det körsättet håller inte i längden. Min Volvo drar alltid 1 l/mil men kan köras på 0,61. BMW:n likaså. |
rsarits |
Körningen gör mest helt klart, jag körde min 530 ToR Uppsala - Nynäshamn med ett snitt på 0,84!! (inte enligt datorn, jag tankade före och efter). Normalt ligger den mellan 1 - 1,1 |
|
körde mellan LULEÅ och PITEÅ en sommarnatt i 245 den tog endast 1,42 enlfärddatorn. Det drog min audi a6 2,7 som jag hade för några år sedan istadskörning mh |
|
| Jag tog häng på en långtradare och körde på 0,66 i några mil med min gamla kloss. =) | |
|
Min drog runt 0,7 mellan Umeå och Ö-vik, farten höll sig mellan 90-140 km/h. Med farthållaren. Inte F-datorns uträckningar. Tankade och räknade själv för att få mer exakt. #Man and machine the evil of a dream# |
|
| Körde min 320ic -93 på 0,7X på en 200mils resa för ngn sommar sedan. Då var jag nöjd. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.