|
|
|
|---|---|
|
Vad tycker alla Ni BMW-ägare om att BMW ökar sin försäljning och tar marknadsandelar i Sverige? Personligen tycker jag att det är positivt eftersom det är ett bevis på att BMW är en BRA kvalitetsbil. Men samtidigt så har i alla fall jag köpt BMW för att ha en bil som inte "alla andra har". Men med ökad försäljning blir det ju utspädning så att säga om en dock väldigt lite... Vore kul att läsa vad ni andra BMW-ägare har för synpunkter på detta. roadZter | |
|
Tydligen ingen som tyckte detta var speciellt intressant... roadZter |
|
|
Jag tycker man ser allt fler och fler BMWs under de senaste åren, särskilt här i Malmö. Troligen därför vi haft en högkonjuktur i landet men även för att folk fått upp ögonen för att importera privat. Ser många barnfamiljer som kör E39-touring samt många ungdomar som kör omkring i E36:or...något som var en ovanlig syn under mitten av förra decenniet om vi då jämför med E34:or. Jag tror BMW har tagit många presumtiva Audi/Volvo-kunder som efter några provturer med en rak sexa under huven och 0.9l/mil blivit frälsta. Samt inte minst 3 års fri service och en byggkvalite som Volvo bara kan drömma om. |
|
| ...detta för dock med sig det negativa (?) att BMW blir vardagsmat här i landet och därmed inget speciellt längre. Dock har BMW även ett väldigt trevligt inre och inte bara en trevlig yttre utstrålning vilket kompenserar detta. | |
|
Jag har inget emot att BMW blir vardagsmat...då slipper folk stå och stirra på bilen. I mitt yrke skriker det tyvärr lite, man får hoppas att det inte påverkar allt för mycket bara. Simon |
|
netsix |
BMW kommer alltid vara speciellt och kommer aldrig att bli vardagsmat, hur många som än köper BMW. Iallafall inte i mina ögon. /netsix |
Marquez |
Dem raka 6'orna från BMW är magiska... -Mackan- |
|
Stoffe har en poäng, antalet BMW-bilar ökar ju inte bara i Sverige pga ökad försäljning från BMW Sverige (enligt redovisad statistik på BMWPower). Skulle inte förvåna mig om importen har varit lika stor som nyförsäljningen de senaste åren. Själv kör jag importerat... roadZter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.