|
|
|
|---|---|
|
Jag fattar inte, jag har en kanonbil men ingen kommer och kollar, är priset helt galet eller finns det typ en miljon andra 320? Länk | |
|
Verkar vara en fin bil, tror inte priset är åt skogen. Men importen av BMW-bilar har i stort sett dödat marknaden... Sjöberg |
|
|
Fin bil, egentligen allt man kan önska sig. Men marknaden är stooor nu! |
|
|
Tror på en kombination av att priset är galet och att marknaden översvämmas av alla modeller av Bmw. Den är ju inte 320'n den roligaste E-36 heller. Vill man ha ett ekonomiskt alt så tycker jag 318 är bättre samtidigt som man kanske köper en 352/328 om man vill ha lite bättre prestanda. 320'n är ju en i mina ögon dum mellanmodell med trög motor, hög bensinförbrukning och dyra försäkringskostnader. Din bil verkar ju i alla fall fin och med hyfsad utrsutningsnivå. Sänk priset med 10" och se hur intresset är. Om du inte ens fått nåt skambud med det priset du har den ute för nu så ligger du MYCKET för högt antagligen. Och annonsera på Blocket om du inte gjort det innan. Har aldrig sålt nån av mina tidigare bilar på Autopower. Det är ju typ 100 ggr mer folk som tittar på annonserna på Blocket. Lycka till! sw |
|
|
Du har en väldigt fin bil... svensksåld = man tror på miltalen.. så det är en fin bil... och jag tror att rätt köpare kommer att betala bra för den bilen... jag kan inte E36 priser men jag vet att fina ärliga bilar är svåra att få tag på... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
En kombination av fel årstid och väldigt hög prissättning skulle jag säga. Svensksåld med 2 ägare och så låga mil ÄR bra förutsättningar, men 320i är inte någon speciellt eftertraktad modell. Snarare säljs den just för att den går att hitta billigt. Det hade varit skillnad om det rört sig om likvärdig 325i eller 328i, som är så att säga toppmodeller. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Tillägger: Sen är det ju så att de tidiga E46:orna börjar komma ner i pris väsentligt. Till det pris du har angivit så behöver du inte lägga till mycket för att få en 10 år nyare konstruktion. För att du ska få sålt bilen för utsatt pris så tror jag det krävs en "320-entusiast" om nu sådana finns. :) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Hej Jag håller med Olof. 320 blev en udda modell i samband med att 323/328 lanserades. Prisbilden bör i stort sett vara identisk med de mer attraktivare 318/318is. Dock väger de få milen och sv-sålt upp rejält och bör göra den mer lättsåld. Jag tror att följande faktorer gör den svårsåld. -Färgen. Som ex hade en fd. granne till mig en 325 coupe i samma färg som han hade till salu i ett halvår, minst. -Årstiden, det bör lossna till våren. -Ta fler bilder i annonsen, gärna lite interiör bilder och/eller olika miljöer. Det brukar kunna göra underverk för de flesta bilar. -Prismässigt ligger du bra med tanke på milen/sv-sålt, 60-65kkr i slutpris får ses som vettigt. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 "Öl byggde denna vackra bil" :-) |
|
|
Svår prisklass för bmw-bruksbilar runt 50-70 tusen tycker jag. relativt sunkiga i bruksskick, eller fina fast med troligen snara kommande kostnader: e38 e39 relativt jättefina: e34 e36 absolut inga: e46 (ev röd 318 import med rost och 26000mil) Undantag finns givetvis alltid. :-) |
|
|
Skall naturligtvis stå "Som ex hade en fd. granne till mig en 325 coupe i samma färg som du till salu i ett halvår, minst." och inget annat. :-) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 "Öl byggde denna vackra bil" :-) |
|
|
Jag har mailat en kollega på jobbet om denna bil! Den ser väldigt fin ut och han är på jakt efter en 3-seriebil. Dessutom är han svag för just denna färg. Du får väl se om han hör av sig då han i första hand var ute efter en tidig E46:a. Men då din bil i övrigt överensstämmer bra med vad han söker kan han mycket väl vara intresserad. Jag tror att han är den typen av spekulant som hellre köper en lågmilad E36:a än en E46:a med det dubbla på mätaren för samma peng. Du får förvisso nog räkna med att pruta lite och släppa den för 65000:- eller liknande. ///M som i M52TUB25! |
|
| Känner Du ingen BMW-handlare som Du kan sticka till en provision för att sälja den? Som någon sagt innan, det dräller ju inte av fina svensksålda bilar till vettiga pengar. Fråga Dig vilken Din köpare är. Är det en 18-årig "kepsnisse" som ska burna däck utanför kiosken eller är det en äldre herre vars gamla E28 eller E30 givit upp? Försäljningskanalerna är ju inte riktig samma... Har en bekant (äldre herre ca 65år) som sålde sin 528 -86a för en tid sen. Köpte den ny och körde 20000mil med den. Inte kollar han bilar på Blocket eller för den del på Autopower, nej han köpte en E39 på "sin" gamla bilfirma. En 528i -97 (?) för ca 180000kr så visst kan man sälja bilar dyrt om de är fina... Lycka till. | |
|
Jag sålde min fd 320i -97 för 6 månader sedan. Identisk med din fast montrealblåmet och 12 000 mil. Satte annonspriset till 73', jag fick 69'. Annonsen sattes ut på torsdagen, på lördagen var bilen såld. Den första som ringde och kom och tittade köpte bilen. Hade nog lite tur att det gick så fort men han som köpte var ute efter en sv. såld, välvårdad 320. Köparna finns. Men du får nog sätta ett lägre pris, E36 har tyvärr blivit sönderimporterad på samma sätt som E34. /Rickard |
|
|
Ett tillägg. Min bil blev såld via annons på Blocket. Hade även annons på Autopower men intresset var svalt. Som de övriga skriver så finns nog inte 320 köparna här. /Rickard |
|
|
Du kan få ett skambud av mig om det hjälper nått? =D Nej, lycka till! Ja tycker du ska stå kvar på priset... svårt att hitta en i samma skick som din. Finns ju idioter som säljer sina för 55.000kr och 25.000km på mätaren och utan s-bok, importerad, dålig lack.. listan e lång. 60-70 tusen är ett fint ex värt. //Mvh Lipp! |
|
parolof |
helt krass är det väl så att man inte blir av med grejorna, bilar, hus, hundar e.t.c så är priset fel, varför vill du sälja den? Ser ju fin ut |
|
Hej jag tror att priset är väl högt uppe, dessutom så är 320 ingen hit på marknaden om du förstår mig men den verkar fin men villd u sälja den snabbt är du få 60 typ... BMW- När du älskar att köra |
|
|
Pratat med bilfirmor och dom säger att bilmarknaden är helt dött för tillfället MvH Bmw 4-ever |
|
|
320E36 kommer ikläm mellan 325/323 samt 318is dvs många som vill ha BMWs raka sexa köper 325 eller kanske 323 pga man får så mycket (prestanda) för pengarna och de är ute efter relativt bra prestanda. Tror man tyvärr i många fall väljer en 318is framför en 320 just pga lägre förbrukning, försäkring, (skatt), likvärdiga prestanda, dessutom är den "sportigare" vad det gäller hanterbarheten och chassiesättningen. Betänk om en 318is typ 94 sattes ut för 72000kr med ca 10000mil på mätaren, då hade säkert folk varit mer intresserade. Din 320 är värd de pengar du vill ha för den, helt klart, men tyvärr sorgligt nog är marknaden begränsad för den. Vill du ha den såld inom hygglig tid sätt högstbjudande och räkna med att bli tvungen att acceptera att du kanske inte får många lappar över 60' för den, annars invänta rätt köpare, kanske någon mogen person som just söker den väldigt lena, vibrationsfria motorkaraktären som bara 2liters sexan har samt som gillar lite halvudda färger som grön, då har du säkert 70'+ i handen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.