|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har inget komp på tvåans cylinder. Funderar på om spridaren kan läcka eller annat som kan fela. Är det någon som har en bra länk alt kan ge en beskrivning på hur jag tar bort toppen på bästa sätt. Gärna om det finns funderingar på vad som är fel. | |
|
Ingen som vet något? Ska börja meka i morgon... |
|
|
Om spridaren läcker så har du komp ändå. Inget komp brukar vara: topppackning som är blåst Ventiler som inte tätar spricka i toppen. kolvringar som inte tätar ordentligt(man kan få en indikation om detta om man häller några droppar olja i cylindern om kompet blir mycket bättre så är det nog kolvringarna.) Lycka till! Lars |
|
|
Tack för svaret Jag har inget komp alls, så jag lutar åt ventil. Om det är toppackningen, borde det inte antingen vara gegga i oljan eller övertryck i kylsystemet? Vid spricka i toppen borde det väl vara något komp, i alla fall med kall motor? (Om det inte är en inihelvete stor spricka). Med ventil som inte tätar menar jag att det är ett glapp i tätningen mot toppen. Har någon en länk eller kan tipsa om ordningen för att plocka av toppen. Om jag plockar toppen och häller i diesel i loppet där jag inte har komp, kan jag väl se om kolvringen är hel? |
|
|
Jag gjorde leakdown-test och det är avgasventilen som inte tätar. Nu har jag plockat allt runt omkring och har två frågor: Måste man plocka av kammarna för att lossa toppen? I vilken ordning plockar jag kamkedjorna? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.