AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
906

Slangarna som går rakt in i luftburken?

Cl
2
Claes_Harald
BMW 525i -92
Hejsan jag undrara om de där slangarna som går rakt in i orginalluftburken är tillför?
jag antar att dem är tillför att avkänna om filtret ät täppt elelr något sånt? Jag har sett många 525 som har öppet filter och och har sådana slangar! men vart är bästa att göra av dem när jag nu ska montera ett öppet filter på min 525-92

mvh clabbe

Länk

Vilka slangar..?
sitter inte slangarna ihop med nån sorts givare i mässing? isf. finns det ett hål i det öppna filtret där du trycker in givaren.
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
Plockar upp den här tråden igen...
nån som vet vad det är för slangar och varför finns dom inte med på:
Länk

Mvh Andreas
Här finns dom: Länk. Det är slang 13 och 14 som går in i del 10 som är någon slags termostat. Denna termostat sitter sen monterad in i luftburken strax under skruven, nummer 5, här: Länk. Jag är osäker på vad termostaten egentligen har för funktion men det går i alla fall kylarvätska genom den och den är som sagt monterad i luftrenaren.

Mvh Johan
Bo
798
Bostedt
735iA -87
Chevrolet Blazer -99
bra att du lyckades hitta rätt på dom....
är det nån som har koll på vad denna termostat har för funktion och varför sitter den i luftburken?
vad har ni som har öppet filter gjort av den?

Mvh Andreas
bm
304
bmwtouring
523i touring -00
det är inte så att den styrtillluften? När bilen är kalla tar den luft från en annan slang som värms vid ex. grenröret? Förvärmningen på gamla bilar funkade ungefär så ju...

bara en idé

/martin
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Om du kom till dom slangar då kom du för långt!
Plocka botr bara det stora fula burken o filter sättre du på luftmängsmätaren

Ska se ut liknande som på bilden
Länk

Bo
798
Bostedt
735iA -87
Chevrolet Blazer -99
grabber:tänker du på rätt motor nu?ser väl annorlunda ut på 8 orna..på m50 går slangarna in i den delen av burken som sitter mot lmm.en så tar man bort luftburken så är termostaten lös i motorutrymmet...

bmwtouring: då borde man ju kunna borra hål i plåten(eller vad man väljer) som man avskärmar med och sätta in termostaten mot det utrymme där det öppna filtret sitter...

Mvh Andreas
bm
304
bmwtouring
523i touring -00
jag vet ju inte hur det ser ut på era bilar, men kolla om "termostaten" stänger/öppnar en andra ingång för luften, i så fall kunde man ju nyttja den enligt ditt förslag.

/Martin
Bo
798
Bostedt
735iA -87
Chevrolet Blazer -99
Jag ska kika hur det ser ut att funka...

Mvh Andreas

Mvh Andreas
Precis, det borde ju gå att montera termostaten i det öppna filtret på samma sätt som den sitter i originalluftburken.

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.