|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag igen... :) I många tyska annonser ser man att M bilar har fått en s.k "AT motor" alltså en ny motor isatt efter haveri... Ska man avstå dessa bilar? Ett exempel...en 95:a sedan, mycket fin, chassie har rullat 9600 mil, motorn 3600 mil. Om alla papper finns på bytet, så bör det ju inte vara en nackdel. Några tankar om detta? | |
|
Tycker inte alls att det behöver vara nån nackdel om alla pappren är i sin ordning. Kan ju blivit bytt på nån garanti för nåt fel. Tycker nästan bara det är possitivt, om det är väl dokumenterat vill säga. Helst både varför och av vem/vilka. /Johan Min bil: Länk |
|
|
Inga direkta erfarenheter, min motor är iallafall utbytt (lådan ochså). Bilen har gått drygt 23 k mil, motorn 10 k. Både den och lådan går prickfritt. Tror nog att det kan vara en nackdel rent prismässigt m utbytesgrejer när bilen ärav nyare modell, men ju äldre den blir ju mindre roll spelar det nog.. Vid en viss ålder tror jag nästa det inverkar positivt på priset... Sjöberg |
|
|
Just det... Glömde hälften, kravet e nog att det finns papper på bytena. Sjöberg |
|
|
Precis... Men undrar hur det brukar gå till, inte sätter man i en fabriksny M3 motor? måste ju kosta minst 40.000:- eller mer.... Det gäller ju att det finns bra dokumentation på donatormotorn.. I detta fall får jag en kalasfin Avusblå sedan, med svart helskinn, vinge, GT frontspoiler, med färsk motor för ca 95.000:- Inväntar mer info om bilens historia. |
|
|
Motorn kanske blev bytt redan när det fanns garantier kvar på bilen. Är ju inte säkert att det är nån privat person som betalat för kalaset. /Johan Min bil: Länk |
|
| Jag har utbytt motor i min 96:a. Motorbytet gjordes på BMW 1998 precis innan bilen togs in till Sverige. Med andra ord en garantireparation och jag har kvitto från BMW på över 100000kr (hundratusen kronor). Bilen har rullat 9300mil och motorn har gått runt 5000mil :-) | |
| Mosse: Det kostade som sagt lite mer än 40.000kr :-) | |
|
Intressant Har talat med ägaren i tyskland, tydligen hade förre ägaren kört genom högt vatten, varpå vatten hade kommit igenom luftfiltret in i motorn...motorn dömdes ut & bilen fick en NY motor direkt från BMW, det kostade då (2 år sen ca) 26.000 DM! Kvitton finns på hela jobbet. Nån som vet vad marken stod i för två år sen, vad motsvarar detta i kronor idag? /K |
|
|
Kan nog stämma, min motor gick på 16 810 D-mark. Detta var år 1999... Sjöberg |
|
| Men vad motsvarar 26000 DM idag ca? valutan finns ju lixom inte längre... ;) | |
|
Den stod väl i ungefär 4,50-5, på slutet när den var aktuell... 26000 DM skulle då vara ca 100 000-130 000. Har du inte köpt nån bil än...;o) Sjöberg |
|
| Om jag inte minns helt fel låg väl D-marken på ca 4,20 innan den avskaffades. | |
|
Oj...shysst nota .... Men då kan det vara ett bra köp med andra ord.. För er som följer min resa så ser detta projekt ut såhär... :) En Avusblå Limo -95, svart helskinn, GT vinge, GT splitter etc.. Länk |
|
| För dom pengarna+bes och sånt i sverige. Borde du ju få en 96:a limo i sverige. | |
| Nja, visa mig en fin lågmilad 95 / 96 limo för ca 105.000:- ;) | |
|
Mosse:Har följt ditt äventyr nu, och tycker att du borde följa dina egna instinkter. Du verkar vara väldigt osäker ang.bilval, mitt råd är att inte fråga stup i kvart vad andra tycker om bilarna. Inget fel att få råd och åsikt,men du har väl ägt en m3a innan och då borde du veta bäst vad som passar dig. Bilen är verkligen en läckerbit, har väl aldrig sett en limo i Avus-blå. Lycka till!! Mvh Jan. |
|
|
Jag sålde min 96:a limo för 125tkr för 1,5 år sen visst den hade gått nästan 16000mil då men ändå fin,så idag borde de gå att hitta för dom pengarna gäller bara att ringa till rätt säljare.. den 96:an på blocket med jätte aluvinge för 99.500kr??? |
|
|
Ja den vill säkert orginal-mosse ha :) Mvh Per |
|
|
U Turn. Du har så rätt...jag är en osäker liten kille som behöver allas godkännande innan jag vågar göra saker, ber tusen ggr om ursäkt att jag stört din tillvaro på forumet.... |
|
|
Skinkan...jag ska KÖRA bil, inte FLYGA! ;) Tevlig helg på er... Nu ska jag in på ett annat forum och fråga vad alla tycker om fiskpinnar till middag...vågar jag köpa det, eller vad tycker ni *hmmm* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.