AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.561

Felstavad P-bot, är den ogiltig då?

Hej!

Jag fick en P-bot igår för jag dumt nog haft bilen ståendes längre än 24h på samma plats.
Efter att ha granskat P-boten ser jag att adressen där jag haft bilen ståendes på är felstavad.

Vet någon vad som gäller? Är boten ogiltig pga detta misstag som "lapp-lisan" gjort?

Vore mycket tacksam för snabbt svar!

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

"Öl byggde denna vackra bil" :-)
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tror inte det, om uppgifterna på fordonet varit fel hade det nog gått bra. Kontakta P-bolaget.

Mvh
Gasfot
Den ska vara fullständigt rättstavad så betrakta den som felaktig och bestrid den. Du har ju inte stått på den gatan som anges!

Upp till kamp mot P-förtrycket... :-)
Följdfråga: Vilken instans skall jag kontakta för att bestrida den?

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

"Öl byggde denna vackra bil" :-)
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
det står på bötern var den kan bestridas.
vänta till påminnelsen kommer.

Automat är bekvämt men helst med V8 muller
Bj
210
Bjärrn
Bmw 320i -92
Blir boten ogiltig pga felstavning av gatuadress? Om dom skriver fel gautadress förstår ja men felstavning TROR jag räknas som godkänd. Om de inte är så att iom felstavningen liknar annat gatunamn?

Hade förövrigt en kompis som fick en bot med sin 535, "lapp-lisan" hade skrivit volvo som bilmärke! Glad man slipper boten men förnedrande.... =)

MvH Björn
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
En kompis byggde en "Ferrari Testarossa" ¨på Fierochassie åt en 08 kund, vid rep av en parkskade var det fullt i handsfacket med p -botar med Ferrari :) som inte behövde betalas bilen var fortfarande en Pontiac. Men det är några år sedan.

Gatunamnet måste nog vara gravt felstavt för att kunna slippa betala boten misstänker jag.
Men hellre prova en gång för mycket än för lite.

///MVH Hasso
Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Helt klart skall du prova att bestrida. Dom är ju paragrafryttare av högsta rang så varför inte bestrida den kraftigt så de nötterna får smaka på sin egen medicin!

Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Ja! Strid för fn.
Det enda du kan förlora i tingsrätten (förutom ansiktet) är stämningskostnaden på 450:- plus summan för p-boten.

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas."

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Har ett liknande fall som inträffade mig förra mån.

På boten stod det fel överträdelse. Jag stod på en gatan där det va datumparkering pga. städning just denna morgon (klantigt, att man aldrig lär sig). Men enl. boten stod det "parkerat på sträcka med parkeringsförbud", detta trots att sk. datumparkering finns med som ett överträdelsealternativ på baksidan av boten.

Har ej betalt än och inte hört nått heller, men det kommer väl snart. Tänkte precis som "stravos" skriver...

"Dom är ju paragrafryttare av högsta rang så varför inte bestrida den kraftigt så de nötterna får smaka på sin egen medicin!"

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Den gäller! Jag brukade snitta en p bot i veckan per bil under högsäsong. Jag har försökt på alla möjliga sätt att få dom ogiltigförklarade. Det ända som funkar är om det är fel reg nr eller att dom kryssat i fel bilmärke.
Jag har tom fått pböter hem skickade till mig för att jag har kört iväg innan lappkärringen fått på den på bilen =).

Läs mer på Länk

Men stid in i det sista om den. Dom ska få jobba för och få in sina pengar!!!

Lycka till!

Länk
Axel
Ficken pakeringsbot där dom skrivit gatan istället för vägen,och jag fick den ogiltig förklarad hos polisen.
MVH Axel

Bromsen är fartens värsta fiende.
Jimmy Boy: det är inget fel alls på den boten tyvärr, under skylten står vanligen en tillägstalva med symbolen "P-förbud" samt en dag i månaden då dett gäller (vanligen för sopning...)
Datumparkering är något helt annat

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.