|
|
|
|---|---|
leino |
undrar vad en fullmatad 330ic är värd nästa sommar ca5000-6000mil bmw 4ever |
|
En 300tkr kanske...? Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
leino |
jag menar inte nu i sommar utan sommaren 2003,då kanske din är till salu,ett plus på automat bmw 4ever |
| Svårt att sia om priserna 1.5 år framåt :) | |
|
Ett ungefärligt räkneexempel handlarna brukar använda är 50% tapp på 3 år 4500 mil. Då blir det kring 240tkr. det är lite långt bort att gissa på. Titta på annonser på 328i C E46 -99 så får du ett hum om var dom står. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
323E21terror |
Jag säger ca 280' kr och tror att detta blir ganska nära sanningen då jag baserar mig på samma procentsats som 328E46 från 99 har tappat fram till idag. farten är min drog |
|
Hur mycket kostade bilen som ny? Svensksåld eller importerad? Jag tror att terror, och kanske t.om. Asken ligger lite högt, men det beror på vad man värderar utrustningen till. Bilarna tappar värde i en förskräcklig fart, och det blir inte bättre om en uppdaterad version skulle lanseras om, säg, ett år. Vad som möjligen pekar på att jag har fel är att värdefallet bromsas i och med att bilen blir ekonomiskt överkomlig för en större marknad. |
|
|
Man kanske kan införa optionshandel med bilar. :-) Mr C |
|
|
Min polare köpte en 330 -01 sedan med M-paket II och 3400 mil på mätaren. Svensksåld för 279' Så priser uppåt en 280' är uteslutet. |
|
323E21terror |
Ja det verkar vara en djungel för jag har hittat ett par 325or från 01 som har gått mellan 2-3000mil. Exempel på en av dem är en röd 325iM som dessutom finns på BMW powers annonssida och den betingar 290 000kr med ett miltal av 2650mil. 325an kostar 345 000 i nypris så det första året innebar ett prisras runt 15%. Jag skulle också tippa på uppåt 50%(45%) i prisras för 330iC efter 3 år dvs nästa år borde den betinga en bit över 200 000kr (om den kostade 350-400 000 i nypris). Har insett att 280 000 är utopi när jag närmare granskat hur det ser ut i allmänhet på begagnat marknaden. Jag tror dock att man lär få ut minst 220 000kr för den. farten är min drog |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.