|
|
|
|---|---|
|
Passar lilla diffen e30 (320) passar i e21 323 huset? //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" | |
|
Det ska nog stämma, för jag har en (enligt förre ägaren) en E21 323 diff på min E30.. Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
Kronhjul o pinjong kan passa, själva huset är annorlunda o passar inte emellan, men möjligen dreven! ///Magnus |
|
|
Saken är att jag har en obromsad diff e21 323 på min 02:a som jag bygger, och jag vet av en diff (själva diffen) lös utan hus kommer från en 320 tydligen... Kan jag då flytta över kronhjul och de å få det att passa i e21 huset jag har på bilen...? //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
Om ditt ord "diff" anger saken diffbroms så gå rdet säkert att flytta över, men sakerna måste justeras in, kuggflanksspel o slitagebild måste bli rätt! Inte helt enkelt, men fullt möjligt. ///Magnus |
|
|
ja själva diffbromsen. "går säkert" vill veta innan jag drar på mig en e30 diffbroms till e21 huset, annars skilljer sig e30 medbringarna samt avståndet "bredden" på lilla e30 huset å e21:ans går juh att ta e30ins hus annars å måntera å göra om fästerna på balken... nån som vet ? //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
upp //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
upp igen..... alltså innehålle i lilla e30 diffen i e21 huset går de att flytta över nån som VET ? //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
Måste vara nån som har testat? //Robban "Det finns inget jag inte KAN, bara saker jag inte lärt mig än" |
|
|
Det har skrivits om detta förut. Då sades det att innehållet i deesa hus var likvärdigt och gick att flytta över. Men jag vet att några har provat och det går inte. /Anton |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.