|
|
|
|---|---|
|
Har kört på 17" men ska köpa 18" fälgar men jag har ingen aning vilken däckbredd o profil jag ska ha? Tänke lägga 265/35 bak men blir det inte lite att ta i, tänkte mer på 35 profilen då det kommer bli stötigt som bara den? Men visst det kommer att sitta som en smäck på bilen :) era erfarenheter av större fälgar/däck mottages tacksamt Mvh Dragolito Min 525i Svart som synden Länk | |
|
Ett tips är att utgå från vad bilen ska ha för rullomkrets från fabrik och utgå från det. Denna länken hjälper dig, Länk // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
Beemer_Linkan |
Köp som du tänkt ! Jag har 255/35*18" bak och 235/40*18" fram ser grymt ut ! Låt det vara lite stötigare , du åker ändå ifrån dom andra i rondelerna =) |
|
Det lär bli en viss skillnad, ingen jättestor dock. Beror lite på vad du slänger på för däck också. Vissa är spårkänsligare än andra... Länk (Ny i galleriet) |
|
|
Fördelar: + Snyggare (subjektivt) + Väghållning. Tveksamt dock mellan 17" och 18" om man inte har en väldigt avancerad bil- Nackdelar: - Stötigare (beror lite på hur fräsch hjulupphängningen är. Är den bra märks det inte så mkt. - Spårar mer. Gäller samma som ovan + att min erfarenhet är att en mindre bil spårar mer. - Ökad bränsle förbrukning. På en 528 eller 530 (egna mätningar på 3 olika bilar) öka förbr med ca 1-1,5dl/mil vid byte från 225x16" till 235/255x17" eller 235x18" - Prestanda. Bilen blir slöare. Märks mer ju mindre effekt du har. Dragolito: Din bil går bäst med ett par bra märkes däck 225x16" eller möjligen ett par lätta 235X17" fälgar med bra däck. Enligt min uppfattning vinner du inget mer än utseendet på större. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.