AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.232

Framdörr i baklås (E34)

Har oxå problem med baklåst dörr....
MEN i min dörr fungerar c-låset som det skall och knappen far upp och ner när man låser och låserupp.
Har provat att köra manuellt med kanppen samtidigt slitit i dörrhandtaget både på in och utsida.
Det känns som dörren forfarande är låst (inget motstånd i handtagen). Detta hände vid köldknäppen häromveckan -3!!. Har inte kommit in på passagerarsidan sedan dess, och nu är det plusgrader. Var kan man smörja, knacka, bända eller slita?

Någon mer som har haft just detta felet.
OBS! jag har sökt och fått mången träff men dom flesta verkar ha döda c-lås på ett eller annat sätt.
em
339
emhå
525i -88
Förmodligen ngn länk vid handtaget som släppt eller gått av. Problemet är ju bara att dörren måste upp innan du kan montera ner dörrsidan...
em
339
emhå
525i -88
Testa att skruva ner dörrsidan så pass mkt att du kan se felet, är nog inte omöjligt tror jag...
Mvh, Magnus.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
går det inte att öppna från insidan eller från utsidan? eller går det inte alls?

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
Det går inte att öppna dörren varken från insidan eller utsidan. Alla handtag fungerar som dom skall och c-låset drar men inget händer.
fjamsetramsa
Det går att ta av dörrsidan med stängd dörr...
Kort beskrivning hur skulle kunna vara på sin plats, plz.
fjamsetramsa
Av med alla skruvar..dra loss dörrlisten...lossa så många clips som möjligt...ryck handtaget uppåt...har precis fixat min bakdörr..du får köpa lite nya clips...
MEN dörrpanelen går ju omlott med A och B stolpen samt golvlisten. Det går inte att få ner panelen utan att mosa den...
Har tagit upp ett hål som jag kan få in handen igenom och nå låset men jag vet inte hur jag skall gör sedan.

Det verkar som en länk som går till handtaget har släppt, det går en stång in uppepå själva låset och den är lealös. Min teori ar att det borde gå att trycka den utåt och låset öppnas men jag vet inte... någon?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Lossa dörrsidan på en "frisk" dörr och kolla hur det är uppbyggt.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Slitit och slitit, det började snöa oxå.... Men tillslut fick jag ner dörrsidan och det var mer än klippsen som gick sönder´, dörrsidan sprack på två ställen men den går ju att ha tills något finare dyker upp.
Sedan att få loss låskistan med låst dörr = omöjligt. Men helt plötsligt gick dörren upp när jag slet i viren som går till den invändiga öppningen. Sedan var det "bara" att lossa på tre torxskruvar lite stag, kontakter och rutramsstyrningen. Då fick jag ut hela paketet.
Det verkar som låskistan är paj för att spaden som sticker upp på 1 Länk är helt lös och går fram och tillbaka utan motstånd, den öppnar dörren.
ra
53
railman
BMW 525i - 89
Har också problem med min framdörr. Den har gått i baklås och går inte att stänga.
Hur gjorde du för att få loss dörrsidan? Jag lyckas bända upp clipsen men handtaget verkar fortfarande sitta fast. Ska man skruva ur skruvarna inifrån eller hur får man loss det?
det finns två skruvar en under en plopp i draghandtaget insidan samt en skruv bakom elstyrningen till backspeglarna (torx).
sen lossar man klipsen, skruva loss lås ploppen.
Dreg sedan hela sidan upppåt. Det finns sidor som beskriver hur man gör.
Kolla www.bmwe34.net/e34main/maintenance/body/doorremoval.htm
ra
53
railman
BMW 525i - 89
Bra sida det där.
Så skruven under en plopp i draghandtaget lossar man efter man har fått loss dörrpanelen? Eller går den att skruva loss innan? Väldigt krångligt att komma åt skruven i det smala utrymmet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.