AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.588

Lackskador på "Raringen"

Visa användare
284
halvgute
530i Touring-93
Tja alla! har fått lackskador p.g.a att någon inkompetetent idiot som har våldfört sig på min rarings högra sida,skrapskador på hela sidan,(Smitskada/Parkeringsskada.)
Någon (08:a) som kan rekommendera en bra plåt/lack verkstad i stan,bor själv i innerstan...

¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤
em
339
emhå
525i -88
Halloj igen... se till att anmäla till trafikförsäkringsföreningen så kan du få allt betalt genom de. Förmodligen får du åka och besikta hos de men det kan det vara värt. Sen har de sin egna "auktoriserade" firmor...
Mvh, Magnus.
em
339
emhå
525i -88
Annars är Lidingö billackering ab ett företag jag har grymt bra erfarenheter av...
Mvh, Magnus.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Sthlmsbilvård rekommdenderar A2 plåt och lack. Kolla själv 086650810.
Asken

Jag behöver en Volvo lika mycket som en katt behöver en cykel...
Visa användare
284
halvgute
530i Touring-93
Hej alla (igen)"emhå" drog till drive in och anmälde skadan,fick igår svar från Folksam:Vi har fått din anmälan om park.skada
enl. "vår" bedömning av skadans utseende,uppgifterna i den ifyllda skdeanmälan och omständigheterna i övrigt har inte klart visats att skadan förorsakats av annat okänt trafikförsäkringspliktigt motorfordon i samband med parkering.
Vi kan därför därför inte godkänna skadan som parkeringsskada.....
Hallå! kan en mopedist orsaka denna skada?eller en idiot med en stor planka skrapa hela sidan...kanske en människa ålar sig iklädd en overall som består av sandpapper!
Jävla försäkringsbolag! Nä,man skall ljuga och säga att man har en jävla massa vittnen,inte undra på att folk vill blåsa bolagen...less som satan!

Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hej halvgute. Råkade ut för en liknande händelse i December. Förmodligen stor suv som backat in i förardörren och orsakat 2st stora intryckningar (skarpa vek, så det måste knackas och lackas hela dörren) samt knäckt staget på yttre backspegeln. Var hos försäkringsbolagens drive-in, de dokumenterade skadan samt tog emot en polisanmälan. Efter c:a 1-1,5 vecka kom ett brev från försäkringsbolaget. I det stod att skadan ansågs vara "vandalism" ej parkeringsskada! Jag blev så förbannad så jag kokade, dessa skador hade plåtknackaren som jag visat bilen sagt att det var solklart en parkeringsskada. Jag ringde besiktningsmannen och frågade vad som menades, fick till svar "Ja, det är svårt att avgöra utan vittnen om vad som orsakat skadan" Jag ringde försäkringsbolaget och frågade varför jag betalar 600kr/mån för en helförsäkring när denna uppenbara parkeringsskada inte täcks? Svaret var: "det är så många skador varje år och det är många skador som är tvivelaktiga". Jag har försökt med Trafikförsäkringsföreningen men de cit" vi hänvisar helförsäkrade kunder till respektive bolag, det är bara om man har trafik/halvförsäkring som vi kan granska ärendet" Många svordomar och obscena ord virvlade runt i mitt huvud men det finns helt enkelt inget jag kan göra åt det. Jag kommer att få betala vagnskade självrisk på 3000 sek för en skada en annan idi*t orsakat.

Lider med dig halvgute, hoppas du har bättre tur än jag med ditt fbolag.

Vh/ Kermit.

grodan kermit; Har du överklagat ärendet, eller nöjt dig med beskedet från bolaget?

Om inte skadorna är lagade, kan du visa upp bilen för fler, till exempel polisen, bilskadefirmor, annat försäkringsbolags skadebesiktning eller liknande som kan utala sig om skadorna, som du sedan kan skicka med till ditt bolag tillsammans med din redogörelse, det kan ju inte skada i det läge du nu befinner dig i, endast lite tid och engagemang behövs.

Mvh Stephan
-> halvgute

Rekommenderar ett samtal till Swepol Autocare i Haninge, tel 08-4485450.
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hej Stephan 735i. Jag har talat med både försäkringsbolaget samt besiktningsstationen vid ett flertal tillfällen utan resultat. Besiktningsstationerna är fristående och besiktningsmännen granskar skador m.m. för samtliga bolag. Bilen skall in för reparation imorgon (Måndag) kommer ta ungefär 1v. Till saken hör att jag och min sambo skall sälja bilen så fort den är reparerad, vi har införskaffat en större 5-serien. Vet hur vårat svenska rättssytem samt myndigheter fungerar, skulle ta allt för lång tid, dessutom med osäker utgång om jag skulle få upprättelse eller inte. Detta är försäkringsbolagen väl medvetna om därför kan man nästan misstänka att det svar jag fick är ett standard brev. Gud förbjude att du kör bil som är oförsäkrad, det är det spöstraff på, du måste betala in skyhöga försäkringspremier till de allsmäktiga bolagen, men så fort något händer då kommer alla friskrivnings klausuler samt finstilta stycken fram och du får helt enkelt skylla dig själv för att du är så godtrogen............Är väl fortfarande "lite" förbannad:) Nåja, det kostar helt enkelt för mycket i skatt/försäkring samt vandalism/parkerinhgsskador, för att vi skall ha råd att ha 2 bilar därför driver jag inte ärendet längre.

Men tack för rådet. Vh/Kermit.

Visa användare
284
halvgute
530i Touring-93
Tack för all support!
Som sagt är man helt "oförsäkrad" mot dessa skador..fan,man skulle ställa alla förs.bolag mot väggen för dom tror ju att man
fösöker blåsa dom på pengar!
Dom drar alla över en kam! Parkeringsskada/Smitskada=Självklar bedragare!

Dricker en gravöl just nu........

em
339
emhå
525i -88
Halloj, igen. Bad dig ju prata med trafikförsäkringsföreningen. Det är så att säga försäkringsbolagens försäkringsbolag som i sstort sett bara sysslar med smitnings och parkeringsskador. Gör ett försök, skadar inte. www.tff.se
Mvh, Magnus.
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hej emhå. Om du läste mitt tidigare inlägg så hänvisar tff bara vidare till respektive bolag där man har sin försäkring. Om det nu är så att halvgute har en trafik/halvförsäkring på sin bil, då är det defenitivt värt ett samtal till tff. De granskar i bästa fall ärendet och vem vet kanske har man tur:) När jag var på inregistreringen på Folksam med våran nyinköpta 5-serien, pratade jag med en skadereglerare där om min parkeringsskada. Han sa cit" ta kontakt med tff de brukar ställa upp på sådana skador" Tack sa jag men det har jag redan och de nekar. Han sa cit" Va, det hade jag ingen aning om, är du säker?" När bolagen inte ens själva vet vad som gäller, då är det ännu konstigare!

Vh/ Kermit.

bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
emhå: Har du bra erfarenheter av Lididingö Billackering? Nått jobb som du själv har lämnat in?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.