|
|
|
|---|---|
| Gamla aset har fått för sig att misstända å gå knackigt lite sporadiskt. Bytte stift i somras så de borde va fräscha. I morse sparkade den bara igång på fem burkar en kost stund och sen luktade det duktigt med bensin. Någon ide om va det kan vara?? | |
|
Låter som en otät spridare. Den släpper förmodligen igenom bensin även efter att du stängt av bilen. Testa att vrida på tändningen tills bränslepumpen slutar surra... vänta några sekunder och gör samma sak igen, om pumpen surrar igen så behåller inte systemet trycket. Går även att lossa spridaren och kontrollera och är säkrare då trycket även kan sjunka pga andra orsaker... När bilen tänder på färre än alla cylindrar, stäng av och undersök stiften. Om du har ett blött stift så surar den ner sig på den cylindern och spridaren bör förmodligen bytas, eller rengöras. Mvh, Magnus. |
|
| Gamla aset? Hm, din bil är ju ny...=) | |
|
Var sitter bränslepumpen på min bil? bak vid tanken eller har men två? emhå>> jovisst är den förhållandevis ny men tycker att den fan bara har jävlats sen jag köpte den så är jag inte så överdrivet nöjd. Döpte om den från pärlan till aset av den anledningen. |
|
|
Det verkar som att det är alltid spridarna som är felet på dom flesta BMW? BOSCH antar jag, borde få skit för deras dåliga prylar som BMW har valt att trycka in i bilarna |
|
|
Pumpen sitter bak, i tanken närmare bestämt men du borde höra den om du slår på tändningen... Mvh, Magnus. |
|
| Ok, tack för tipsen. Ska testa här i helgen och se om man hittar något. Har fått ett tickande ljud och kan ju faktiskt va en spridare. Skönt med någorlunda överensstämmande svar. Jobbigt när man får 10 olika diagnoser :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.