AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.827

fullutrustad 528 med tygklädsel! ?

Sida 1 av 3
hejsan.jag funderar på att köpa en 528 touring 99 eller nyare och hittade en som var full utrustad med navigator och allt tänkbart.....utom skinn. är det verkligen möjligt.priset var ganska lågt så jag börjar undra. gör skinn 30000 kr på priset. vågar jag köpa bilen i övrigt. ser det mycket "mesigt" ut med tygklädsel.
ps jag har inte tittat på bilen enu.

Os
114
Oskar Ekelund
523iA Touring -99 (E39)
320i -85 (E30)
Har mörk tygklädsel. Fungerar utmärkt! Mindre direktörsgubbigt än skinn *skrattar*. Förväntar mig syrliga kommentarer.... *ler*

Oskar
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Tyg gör nog bilen mer svårtsåld kan jag tänka mig, men det är nog rätt skönt med det på vintern.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
em
339
emhå
525i -88
Eller i solen på sommaren...=)
ni gör det inte mycket lättare för mig att välja "ler"
till saken hör att jag har tre barn och två hundar.
jag har skinn i dag i min camry och tycker det är kanon,
men så är det priset. jag börjar få ångest, känner demonerna komma över mig.

ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Med tre barn och två hundar så kan jag aldrig tänka mig att det blir "bra" med tyg, tyvärr.
Det blir nog extremt svårt att hålla bilen ren och fräsch.
Men om du ska "förbruka" bilen och du får den väldigt billigt så kanske det är värt det i slutändan trots allt.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
em
339
emhå
525i -88
Precis som tsaros säger så kan det bli knepigt att hålla rent men om bilen är billig så skulle jag nog köpa den och lägga ett par kronor på antingen en snygg överdragsklädsel eller på rekond i avslutningen.
Mvh, Magnus.
det tål att tänka på. priset som begärs är 115 000 kr. bilen har gått 9500 mil.

eller kanske en släpvagn med ungarna och hundarna efter bilen...eller takbox. (funderingar)

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
min erfarenhet är att BMW är inget där man köper det billigaste man hittar... man köper det som verkligen ger en det man vill ha!

Till detta finns 2 anledningar!

1. Köp ett välvårdat exemplar, billiga bilar är oftast sämre skötta, även om bilen är billig blir det dyrare i längden, pga dyra reparationer.

2. Låter kanske lite som en klyssa men jag blir verkligen glad av att köra min bil. Jag tycker verkligen att det är härlig bil och den har det i utrustningsväg som jag vill ha och jag trivs verkligen med den. AC och skinn är ngt jag helst inte tummar på, även om bilen är billigare så ger det inte samma nöje. på E34 så gör skinn mkt, då man får ngt mjukare stoppning i sätena, men framför allt så ger det en helt annan känsla tycker jag. Jag har aldrig kört eller suttit i en E39 utan skinn, så jag kan inte jämföra, men det skulle för mig kännas fel att betala de pengarna (mer än 100 000 kr) och sedan inte få det jag verkligen vill ha.

Så köp inte en bil bara för att den är billig... det förlorar du nog på i längden.

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
em
339
emhå
525i -88
Tror nog jag hellre valt att vara nöjd med mekanik, såsom motor, låda, axlar mm än att jaga en bil i perfekt skick för att frakta bilar och hundar i. Har själv en liten rackare och en hund och de drar nog ner andrahandsvärdet på en fin bil väldigt fort... Som tur är så åker man så billig bil att man kan kasta den och byta in barnvagnen istället nästa gång man byter bil...=)
jaha, nu står man här med sitt suda förnuft och alla trevliga svar och förväntas att sommna ikväll. (inte specielt troligt).
det blir väll till att åka och titta på bilen och försöka bestämma sig.faan vet om man inte ska försöka pruta lite till.

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Emhå:
Det behöver det inte göra.. jag brukar ha en liten foxterrier tik Länk hos mig rätt ofta och hon åker lite i bilen och det är ingen fara. (man lägger en filt som de kan sitta på), påverkar det hela inte så mkt.

Uffe:
Var inte orolig... jag vet själv hur det e när man står inför ett eventuellt bilköp.... du kommer att veta vad som behöver göras när du väl står där med bilen framför dig... hur du än gör så ska du göra det som känns rätt för dig...

em
339
emhå
525i -88
Bara du köper det du vill ha... Jag vet bara vad jag väljer efter de prioriteringar jag har. Hade gärna åkt fint och dyrt om jag bara hade behövt tänka på mig själv. Tyvärr så har jag lite svårt att bli förbannad på både hund och barn för fläckar, så därför åker jag bil som kostar lika mkt att byta inredning på som att rekonda...
Mvh, Magnus
em
339
emhå
525i -88
Så länge det är den storleken på hund så... Väldigt fin förresten.
mmmmmmm. svårt. men det på nog bli förnuftet som får styra nu. man får bli en "gubbe" i M5 och skinn när det bara är jag och frugan som ska ut och åka och huset är betalt, ungarna har egna jobb mm mm mm.
mina hundar är schäfer och border collie och barnen tre pågar på 4,6 och 8år, så ni förstår problemet "ler".

em
339
emhå
525i -88
Ohlala... Det är utmaning för en rekondare om en par år... Kanske skulle satsa på en gammal flygplatsjeep, en Dodge commander med rak sexa, fyrhjulsdrift, konstant ac pga avsaknaden av tak och TRÄBÄNKAR....=)
em
339
emhå
525i -88
Grymt manlig om inte annat!
där är svaret på mina böner. den ultimata familjebilen, så får det bli, saken är biff. "ler". bara att haka på husvagnen och iväg

em
339
emhå
525i -88
Husvagn? Kan nog haka på en par, tre manskapsbaracker om du vill. Den enda bil jag vet för övrigt som har konstant bränsleförbrukning, oavsett om den står på tomgång eller om du bogserar skogsmaskiner...=)
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Skinninredning är inte dyr till en E39: Länk
det går att eftermontera, tar ca 5-6 timmar på en E34 (tog dubbelt så lång tid första gången men ändå), det fixar man på en helg.... lite knepigare på en Touring iofs men inte omöjligt heller....

Vad gäller vovvarna... det finns fina hundburar till de flesta hergårdsvagnar... och så har man löst det problemet, om man nu inte vill ha hundarna direkt i lastutrymmet.

Emhå: tackar tackar... men jag förstår vad du menar, barn och djur smutsar ner bilen och självklart kan man inte bli sur/arg på dem för det.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.