AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
974

Gör jag en bra affär?

fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
Har på gång en bytesaffär med min bil: Länk

mot en 320d -99, sv.såld, blåmetallic, komfortpaket, xenon, dieselvärmare, drag mm, 26500 mil, nya vinterdäck på 16" originalfälg (inga vinterdäck) Jag ska få ge 50' mellan, gör jag en bra affär isf..vad säger panelen?
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
ähh, (inga sommardäck) ska det stå..men det följer med plåtfälgar
Låter väl absolut som att du gör en bra affär, det tycker jag i alla fall!
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Betyder väl att du ger ca 80.000:- för E46an... och det tycker jag låter helt ok :-)
Det låter som en bra deal!

____
Reach the door with a breath and a scream.
svavelvinter
dålig affär, du borde få 50 loppor imellan tycker jag :)
du byter ju för fan en bensinare mot en diesel! ;)
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Tycker 80' låter som ett helt ok pris. Tänl bara på att milen kan göra den svårsåld om några år.

/Rickard
J
193
J Power
Väntar på M5 F10!
Om du gör bytet för att "förbruka" 320d:n (dvs äga den länge) gör du en bra deal. Men om du har för avsikt att avyttra den om ett par år kan milen avskräcka eventuella köpare. Det beror givetvis på hur många mil du lägger på bilen förstås. Men den har ju faktiskt gått längre än din 535:a, diesel och 9 år nyare till trots.

///M som i M52TUB25!
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
blev inget byte..men jag sålde bilen idag, kom en kille och betalade vad jag begjorde för bilen. Känns som en ok affär, men jag måste säga att saknaden är STOR..535:an är den bästa bil jag haft och jag har varit mycket nöjd, prestanda, komfort och utseende i ett!

Dessutom kan jag konstatera att det lönar sig att ta hand om sin bil..det är inte ofta man kan äga en bil i 2,5 år och sen sälja den för mer än man köpte den för..iofs har jag säkert kostat på den lika mycket som jag betalade för den..men det räknas väl inte :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.