AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.006

Vanliga "vattenintag" så kallade hål i karossen

Bo
152
Bolero
320I 84
Hejsan :)
Har en bmw 320, ja den står ju signaturen. Har dock ett jävla problem nu som jag måste fixa snarast. (blir ju tokig att köra runt utan baslådan). Det är så här att jag har väldigt mycket vatten i bilen. Under själva sittdynan i baksätet är det väldigt blött + att det är blött vid förarplatsen fast det tror jag beror på att det har varit snö osv.
Så till min fråga då, vart brukar det läcka in vatten i en E30 från 84- ? Vanliga ställen det brukar bli hål osv? Det enda rosthål som jag vet (utan att ha hissat upp den på lyften än) är i trösklen vid vänsterfram ett litet hål som gäller max 20mm i diameter. Sedan är där lite på gång i dörrarna men som inte kommer komma så länge jag har bilen. Så snälla bmw "freaks" ge mig tips, måste få rätt på detta innan helgen är slut :(

Mvh // Rasmus glad bmw ägare för övrigt =)

Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Runt vindrutan, kan vara hål utan att det syns, att ta ut rutan är lätt, dra bort klämlisten som sitter i gummilisten på utsidan, sen med försiktighet tryck ut den inifrån, har rutan sprickor sen tidigare kan du räkna med att den kommer spricka mer, ny ruta kostar ca 1200:-
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Vatten under bakre sittdynan tyder på rosthål i bakre hjulhusen.
Vatten i baksätete låter som hål i hjulhusen ja.
Fram kan vattnet komma in genom rosthål i ventilations-baljan.
Alltså utrymmet där fläkten sitter, innanför luckan i torpedväggen.
Ta ut hela golvmattan och låt nån spola vatten på bilen samtidigt som du är inuti och tittar, det är nog rätt troligt att du har lite rosthål där framme på en -84 tyvärr.
Det kan bli nödvändigt att riva bort en hel del ljudisolering ovanför pedalstället för att komma åt.
Blir också lätt hål i golvet bakom framhjulen.
Bo
152
Bolero
320I 84
Framrutan är precis bytt, så det är nog inte där ifrån, sedan är det bara vid förarsidan fram.
Baksätet tror ni det är bakskärmarna. Det var det jag och min farsa trodde också. Vi ska titta på det i helgen. Tackar för svar.

Fick reda på av folk ifrån tyskland att dom trodde det var listerna till bakdörrarna.

Mvh // Rasmus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.