|
|
|
|---|---|
yngman |
Hittat en olycksbroder som för ett och ett halvt år sedan frågade om ett lossat handtag på bakluckan på en E39 Touring utan att få svar. Är det någon som nu har några tips. Har just hänt oss också. |
|
Tyvärr inget konkret mer än är handtaget så pass trasigt att det inte går att återmontera? Vad exakt är det som händer? Min jobbarkompis hade samma fel på sin 540iAT-99 den lät han en verkstad fixa det är det närmaste jag kom, han ville inte någon skulle röra bilen så jag fick ingen konkret bild av felbilden. Mvh Stephan |
|
|
Är det handtaget med skyltbelysningen som gått sönder?. I sådana fall kostar ett nytt kromathantag med belysning,kablar och allt bara 375:- hos BMW. |
|
|
Och så här monterar man det. Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Länken i Mickes inlägg hade varit trevligt att komma åt... Mvh Martin |
|
|
Samma hände mig i går em. Kunde/ville inte vänta till vardag, så borrade ett par fina hål bredvid de gamla fästena och drog i rostfria trallskruv rätt genom den svarta plasten fr. utsidan. (Är ju mentalt jobbigt att borra i frisk plåt, men rostskyddade sjukt mycket bäde innanför och runt så..) Sitter som berget och kommer troligen inte att behöva byta handtaget. Stillaman |
|
|
Jag vill ha bort handtaget. Men gängorna verkar slut. Snurrar bara när man ska ha bort fästet... Mvh Martin |
|
|
Kahn, är det inte hela bulten som snurrar? Det är inga vanliga bultar utan fyrkaniga plattor med gängstång ingjuten i plasten i handtaget. Har dessa släppt och går runt, kommer du inte åt med mothåll utan att knäcka bort hela handtaget. (Tror jag) Stillaman |
|
|
Fick knäcka handtaget för att få bort det. Helt sant men nu sitter där ett nytt! Mvh Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.