AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
601

3 olika grenrör till 323 e21

Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
jag har de grenrören med uttag för avgasrening. de sitter enl. etk monterade så att mynningarna till byxröret sitter intill varandra. vid cyl 3 resp. 4.

på de andra genrören ser det ut som mynningarna sitter vid cyl. 3 resp 6.

förvirringen uppstod när jag skulle leta reda på ett byxrör. det visade sig att alla hade samma reservdelsnummer? hur hänger detta ihop?

www.moffa.nu
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Beroende på årsmodell skiljer det, kanske mellan tysk och svensksåld också, det ena landet har strängare regler? Min kompis har en 79as 323E21 och jag har en 82as. Jag har uttag för pulsair rening som sitter på och han har inte, kanske berodde detta på att avgaskraven kan ha skärpts efter 79 och då blev grenrören annorlunda? Är det samma produktionsdatum på dina olika grenrör?
Fl
12
Floke
323i -79
det finns tydligen minst två uppsättningar av grenrör till 6:an. Köpte de två avgasrör som sätts fast i grenrören (byxrören???) och det var bara det ena som passade.

Grenrörsöppningarna på min motor satt spegelvänt och det passade inte det ena röret. Fick byta till mig (tack fartgalen!! =)) så att jag hade två likadana grenrörsbitar och då passade allt som handsken.

Jag tror att det var den främre grenrörsbiten som fick kastas och bytas mot en likadan som den bakre.

Företaget jag köpte rören ifrån sade att det var den tyska varianten jag fick eftersom det inte fanns några svenska kvar.. Vet inte om det var för att de inte orkade leta..
Fl
12
Floke
323i -79
menade ju Frifart såklart! inte Fartgalen... hehe! Det var väl din grenrörs-stump som hamnade i min bil?
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
ja det stämmer, men inte kastade du den stumpen som inte passade? Dags att fixa din bil nuuuuuu!
Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
jag hittade 3 st varianter i ETK. har fått tag på byxrör nu. men jag har inte blivit klok på om det är samma byxrör till alla....

www.moffa.nu
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.