|
|
|
|---|---|
|
Plockade ur batteriet och satte det på laddning, under tiden skulle jag flytta bilen så stoppade i ett annat batteri (sitter ju bak på 325an) Släpte ner det utan att tänka på vilket håll som var rätt, satte det självkart åt fel håll, bägge kablarna slog till mot respektive fel pol minus mot plus och plus mot minus... blixtrade till en bråkdel av en sekund och jag röck upp det igen, fan tänkte jag... Men bilen funkar som den ska! förutom ABSn... lampan lyser hela tiden och den funkar inte. Har provat en annan ABS styrenhet och det är inte den, alla säkringar är också okej. nån som har en idé? Hjälp motages mycket tacksamt. Länk Race i Hälsingland! | |
|
Är det inte så enkelt att det ligger ett felmeddelande lagrat? Om man hissar upp en bil på en lyft och kör så kommer ABS-lampan att lysa och den måste släckas med servicedator. /Fredrik |
|
|
vet inte hur det är med BMW, men med Audin så är det bara att ta bort batteriet i ca 15 minuter så släcker den felmedelandet, Hjälpte dock inte på denna? måstte man göra nått mer med BMWn? Länk Race i Hälsingland! |
|
svintoleffe |
Det är vanligt, att reläet pajar på dessa bilar har jag läst. Så kolla om reläet är helt. Länk Min Bmw MVH Leffe |
|
Jag vet faktiskt inte om det räcker att bara koppla bort batteriet för att rensa felmeddelanden... Enligt denna tråd kan man tydligen slå på tändningen och låta den stå på för att släcka ABS-lampan: Länk /Fredrik |
|
|
svintoleffe vart sitter ABS reläet? Ska kika på den tråden, tack för alla svar :) Länk Race i Hälsingland! |
|
|
hoppar in med en fråga ang abs när jag besiktiga bilen så tändes abs lampan när dom körde bromsbänken har aldrig tänds tidigare och lyser inte nu heler undrar bara varför den tändes i bromsbänken vågar man inget så vinner man inget!!!!!! |
|
|
ACAB: Jag hade ett liknande fenomen med min. ABS-lampan började då lysa under körning för att sedan slockna några minuter senare. Efter några veckor började den lysa igen utan att slockna. Det visade sig att en ABS-givare hade gett upp. Antagligen var givaren glapp och höll på haverera när det lyste en stund. |
|
|
På min förra 325 lyckades jag också kortsluta batteriet med lysande ABS lampa som följd.Då var det mycket riktigt ett relä som gick sönder.Relät i fråga är silverfärgat och ca 5cm långt och det ska sitta under instrument panelen (inärheten av ABS styrenheten) |
|
| Kanon skall kollas idag :) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vill bara säga det att, felkoppla batteriet på dagens elektronikstinna bilar, kan kosta mycket väldigt mycket har jag sett exempel på. Så ha aldrig bråttom, och tänk till en gång kanske två innan du lägger på batterikablarna. ///MVH Hasso Länk |
| men va fan knotan, klantig du är =) | |
|
Kolla här =) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.