|
|
|
|---|---|
|
Bilen är en 320 -88 Den går kanon när den är varm men startar bara när den är kall och då går den bara på 4-5 burkar tomgången pendlar mellan 1500-2000 en stund.. jag har bytt det mesta som kan tänkas va felet. Vad tror du..? | |
| Vad har du bytt för nånting då? lite lättare att se va de kanske kan vara om man vet va du bytt... | |
|
Hej o Välkommen! Antar att i listan över bytta prylar finns fördelarlock, rotor och tändstift (även tändkablar om de är gamla eller dåliga) ? //Hotblack |
|
|
jag han bytt: luftmängdmätare spjelhus spridare brensle filter tempgivare tändstift vad ska jag mer behöva byta.? |
|
|
Pröva att byta fördelarlocket,brukar ganska ofta va den när bilen är svårstartad i bland. Byt även tändkablar när du håller på,dom är ändå inte så dyra... |
|
|
"Byt även tändkablar när du håller på,dom är ändå inte så dyra... " Jasså? 1993:- på Mekonomen e inte dyrt??!! Höll på att skita ner mig när jag såg priset! Vad är det som gör priset så fruktansvärt högt för dessa bilar? //Anders. |
|
|
Angående tändkablar köpte jag en tändkabelsats till BMW 520 och satte på min 320 -89. Enda skillnaden mellan 3- och 5-seriens tändkablar till m20-motorn är en induktionsgivare som sitter runt en av tändkablarna på 3-serien. Klippte av den gamla tändkabel den konstiga givaren satt på (tror det var på ettans tändkabel) och krängde den på den nya tändkabeln. Har gått hur bra som helst, gjorde detta i april och har inte haft några problem sedan dess. Kostar 300:-, jämfört med orginal som kostar närmare 2000:-. Bytte även fördelarlock och rotor, köpte även dessa från biltema, har funkat bra. Lycka till! /Linus |
|
|
Du köpte alltså en sats till en 520 på Biltema eller? Lösa kablar eller i sats? Hur kunde du kränga p åinduktionsgivaren? GÅr det att skruva av nån hatt på BIltemas tändkablar då eller? mvh ANders. |
|
|
Köpte satsen till 520 E34 på biltema. Går att dra av hatten på den aktuella kabeln, och jag lyckades trä på givaren med en del besvär. Använde olivolja som glidmedel:) God natt! /Linus |
|
|
Tjenare! SKa in nu till Biltema och köpa nya kablar. Åkte till en väldigt mörk plats igår kväll med en sprayflaska med vatten. Trodde att det var en scen ut stjärnornas krig när jag började spraya på mina kablar... Alla kablar utom en gnistrade på minst två ställen. Inkl. kabeln mellan fördelare och tändspole... Hoppas att biltemas kablar inte gör mig besviken. Jag vet att BIltemas "lösviktskablar" alltså välj-längd-själv-sortiment fungerar jäkligt bra. En kompis som kör seriöst street har testat en rad olika proffskablar, men inget har fungerat lika bra som BIltemas blåa kablar! mvh Anders. |
|
|
Biltemas kabelsats har jag tyvärr negativa erfarenheter av, höll i ca 100 mil på en av mina 325. Bilen började baktända och rycka. Kablarna i "lösvikt" ser bättre ut och verkar hålla längre. Induktionsgivare har bara en funktion och det är till då bilen kopplas upp mot en DIS dator (BMWs egna servicedator), således kan den kopplas bort utan problem. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Jag var o skull eköpa BIltemas kablar men de var slut... Kollade då på lösviktskablarna men dom passar inte på fördelarlocket. Fördelarlocket kräver att kablarna ser lika dana ut i båda ändarna. alltså tändstiftsfattning (utan den där aluminiumhylsan påskruvad...). Frågan e om man ska försöka lösa d på nått sätt. Jag vet att Biltemas lösviktskablar är något av det bästa man kan ha. Har hört flera erfarenheter om detta. //A. |
|
|
STOP! Mät dina tändkablar först, prova först byta fördelarlock och rotor. Jag har haft samma problem(Nästan) fast det är mest när bilen var ljumen så startade den inte, bytade rotor,fördelarlock,bränslefilter. mvh //Rasmus |
|
|
Tjenare! För sent. Bytte tändkablarna igår. Utan resultat. Har nu även testat att byta de där två oranga reläna plus d vita som sitter under den svarta kåpan i motorrummet. Inget hjälpte. Fördelarlock och rotor ska vara nybytt enligt den förre ägaren. Fördelarlocket ser mycket riktigt nytt ut, men han kan ju ha ljugit om rotorn. Får nog ta mig den mödan att plocka ner d nån dag. Han sa även att han hade bytt tändstift men d märkte jag att han inte gjort. DOm har suttit där sen jesus gick i kortbyxor! FUllständigt igensmoggade med vitt/grått sot. Bytte till champions lite dyrare stift idag. Har inte hunnit testa bilen ännu... //Anders. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.