|
|
|
|---|---|
|
Tjo alla... Jo jag undrar bara om någon har erfarenhet av om man kan (eller om det är så smart att) täta en original topplockspackning med någon sorts tätningsmassa så att den blir "extra" tät mellan olje och vatten kanalerna? så att det är helt 100% garanterat tätt. /Richard | |
| spraylim funkar bra , kommer inte ihåg vad det heter bara, kan kolla imån ! | |
|
ja tack kolla upp de, de vore kalas bra.. :-) /Richard |
|
|
Jag ska använda DP300 från Würth, det rekomderade BMW-Andreas mig. Kostade 126:- om jag inte minns helt fel. MVH Patrik |
|
|
okey, vart köper men det lättast da? (DP300) och är det smart att även försöka extratäta metallpackningarna runt cylinderhålen, eller ska man försöka ha det så rent där som möjligt kanske och bara täta utanför själva metallpackningarna så att säga. Det låter smartast tror jag. /richard |
|
|
Loctite 99 heter det spraylim jag använder. MVH Topchop |
|
|
Funkar det även på en originalpackning TurboPower!!!!! |
|
|
ja det hoppas jag, det är ju original packningen som själva frågan/tråden berör. :-) /richard |
|
|
Ja det funkar på orginalpackningen, det är de jag ska ha de till, jag har också o-ringat block. Skulle nog inte använda det på metallringarna i packningen utan ha dom rena. Det är ju till för att täta ordentligt mellan olje och vatten kanalerna, tät runt själva cylindern ska det bli med o-ringat och och orginal packning. Jag köpte mitt på Würth dom finns ju lite överallt, men annars är det bara att köpa av nån firma som säljer deras sortiment. MVH Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.