AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
589

Funkar mina elavbländbara ytterspeglar?

Hej,

Funderar på om mina elavbländbara ytterbackspeglar funkar som de ska...
Jag har elavbländbara backspeglar både invändigt och på ytterbackspeglarna. Ytterbackspegeln på min förarsida är märkbart gulaktig i färgen jämfört med den andra ytterbackspegeln. På både ytterspeglarna tycker jag avbländningseffekten är knappt märkbar, medan den är både märkbar och bra på innerspegeln.
Vet någon om en gulaktig spegel betyder att avbländningen är trasig, eller är detta kanske en "feature" som jag inte förstått att uppskatta ännu? :-)
Skulle ni andra med elavbländbara speglar säga att avbländningseffekten på ytterspeglarna är tydligt märkbar, eller kan det vara normalt att man knappt märker den?

Mvh. /Kjell
M.
164
M.J.
E65 - Alpina B7
F01 - 750i xDrive
Hej Kjell!

Jag tycker att man tydligt märker att även ytterspeglarna bländar av i linje med innerspegeln. Så något verkar vara trasigt i Din bil.

Med tiden blir de avbländbara spegelglasen gulaktiga. Jag skulle därför tro att Du har ett nytt och ett gammalt glas på Din bil. Antingen kan Du byta, ca. 2.300 + moms/glas hos BMW, eller så får Du leva med att det ena är gulare.

M.J.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Är det inte så att de gulaktiga glasen är elektrokromglas?

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

M.
164
M.J.
E65 - Alpina B7
F01 - 750i xDrive
Jo det är elektrokromatiska glas. Dessa glas blir dessvärre gulaktiga efter ett ett antal år.

M.J.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jag uppfattar dom som gulskimrande redan som nya, jag trodde det skulle vara så...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

M.
164
M.J.
E65 - Alpina B7
F01 - 750i xDrive
Jag bytte mina glas för några månader sedan och de ser fortfarande ut som "vanliga" spegelglas. Jag tycker inte att jag ser något gulskimrande i dem. Ev. kan det ju bero på att jag blev så glad av att se i glas som inte var krafting gula längre ;-).

M.J.
ta
144
tamtech
750i -00
mina är då inte gula...

du kanske har fel glas? är det en svart sarg liksom runt glaset?

//T
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Inte mina heller

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.