|
|
|
|---|---|
|
Jag är då sugen på en BMW E36 318-320. Jag undrar ska man satsa på en svensksåld eller en som är importerad för några år sedan? Vad finns det för nackdelar med att köpa en importerad jämnfört med en svensksåld BMW.. Tack på förhand // Fredrik | |
|
hej! jag är själv lite allergisk mot import bilar, dels för att många,inte alla, men många ändrar mätaren om hur långt den gått o.s.v sen garanti, ska du köpa privat har den förmodligen ingen garanti iaf, men bilhandlare har oftast endel garanti om nåt går sönder.om du handlar i sverige. å sen är svensksålda bilar oftast dyrare, är ju många som importerar för att det är billigare.. har ingen erfarenhet av import, men jag håller mig till svensksålda, då vet man vad man får... även fast det är dyrare... lycka till! |
|
|
Jag tycker du ska köpa import. Det snackas så mycket att det bara är skit med bilarna man importerar. Nästan alla bilar har gått lika långt, okey så dom har alltså skruvat allihopa? Njaaa tveksamt! Sen så ser man att dom svensksålda gått lika långt, jaha så nu har vi börjat skruva mätarna här hemma också? Minst lika mycket fiffel här som där, om inte mer... Bilarna där nere (tänker på Tyskland) har nog inte gått lika hårt som här, långa mil och dom underhåller sina bilar bättre än oss, plus att du slipper en hel del rost... KÖP IMPORT OCH SKIT I ALLT SKITSNACK! |
|
|
Instämmer fullt med ovanstående talare! Min 328; Länk |
|
|
Finns lika många fina import ex som sv-sålda ex! ___ Kan inget, så lär mig! |
|
|
Rent spontant så är min mening att det inte spelar någon större roll om den är importeradför något är sen eller svensk såld. Oavsett om du köper svensksålt eller en importbil som togs in för några år sedan så är det i stort sett samma saker du bör gå igenom, tillexempel, kolla historiken med dom tidigare ägarna, vilka garantireparationer är utförda (kollar du hos bmw), kolla mätarställningen (även detta hos bmw), undvik en bil som har bytt ägare en massa gånger under kort tid osv. Jag förespråkar varken det ena eller det andra, medans andra är lite mer fanatiska i sina påstående. Att som bmwtjejen ovan tillexepel antyder till att svensksålda bilar inte skulle skruvas är till att lura sig själv och vara väldigt naiv i tänkandet kring bilköpet. Om du köper en importbil så se till att den har sätesvärme, jag tror att det var standard på svensksålda medans det är tillval i tyskland. I slutändan så handlar det om att du ska hitta en bil som känns rätt för dig. Lycka till. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Alla vet att det är lättare att kolla upp en svensksåld bil på alla sätt. Alla vet att folk i allmänhet inte är överdrivet insatta i importsnack och surfar på bmwforum, och därför är skeptiska, vilket gör svensksåld mer lättsålt åt den gruppen. Givetvis så väljer man helst en svsåld bil. Finns ingen sådan som passar så väljer man en import. Allt är en kanske en prisfråga i många fall åxå, och det vet alla, så den aspekten utvecklar jag inte mer. Hur man öht orkar ge sig in dessa diskussioner om bättre servade bilar i tyskland, inget salt, lagad med bättre reservdelar blablabla, att bilar skruvas lika mycket i sverige, och allt detta lösryckta svammel övergår mitt förstånd. Ingen lyssnar eller bryr sig, svensksåld känns iallafall tryggare för gemene man. Alla som insett att importbilarna är bättre än svenskålda är det ju bara att gratulera, förhoppningsvis kan ni ju köpa lite billigare bilar innan stora massan fått reda på detta, och priserna kanske går upp. Själv tycker jag inte att det verkar vara nån större prisskillnad på annonspriserna mellan dom dock. En del kör med dubbdäck, och en del friktionsdäck. Båda är bra på olika sätt givetvis. Upp till var och en. Har själv kört import och tyckte inte det kändes konstigt. Min nuvarande bil är svensksåld, men hade den inte passat hade jag köpt en import, om den passade mina kriterier. mina 2 cent om importerade bmw :-) |
|
|
Om du vill vara "säker" (i den mån det går) skall du köpa din BMW av en auktoriserad BMW-handlare. Då minskar i alla fall risken att bli blåst. Och om du sedan skulle upptäcka att något inte står rätt till med bilen ökar dessutom chansen att de löser problemet på ett föredömligt sätt. Tex ta tillbaka bilen, kompensera för skillnaden mellan mätarställning och faktiska mil etc. Om bilen är importerad skall du be att mätarställningen verifieras samt garanteras (på papper) av den som säljer. Då har du torrt på fötterna. ///M som i M52TUB25! |
|
|
Men om man köper bilen från en BMW handlare stiger väl priset drastiskt? Eller? Kan jag få länk till några auktoriserade BMW handlare? Eller är det www.BMW.se det är bara inte jag som har kollat noga nog.. Tack så hemskt mycket för alla svar. |
|
|
Länk -> begagnade bmw // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
hej Har alla glömt försäkring om man överhuvudtaget får nån så brukar den vara betydligt dyrare på en importerad bil än en svensksåld. Varför vet jag inte men det är bara så. ta med det i beräkningen när ni importerar. Själv tror jag att en tyskimporterad är ofta bättre körd på autobahn än en storstadskörd rödljusracer. |
|
| Jag tror inte att begagnade bilar är sämre i Tyskland än i Sverige. Det stora problemet är att det finns så många skojare som sysslar med privatimport. Risken att bli lurad är därmed betydligt större än om man köper en svensksåld bil. Om man vill köpa en tysk begagnad bil är det bäst att själv åka till Tyskland och handla. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.