AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.727

528iA Touring - Hjälp mig i våndan...

Sida 1 av 2
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Hej ! Har tittat på en e39 528iA touring -97. Import -01 Fullservad både i de och se. Kanonfint skick, det enda att anmärka på var en liten rispa på bakre stötfångaren och en väldigt liten släng av e39-rost-sjukan i nederkant/insida ca 5 cm på bakluckan. Har gått 25000mil, tekniskt sett är har bilen inget att anmärka på - går perfekt. Klädsel /inredning är också i det närmaste osliten. GSM PDC Mratt Klima 18" skinn elstolar mm mm. En snabb tanke på priset är ni snälla....

Måste bestämma mig snabbt. Kan men ge 95k för en sån?
La
147
Lasse I
M3 3.2 Coupé -96
Du bör nog kunna pruta 10-15kkr med tanke på det höga miltalet, annars är det ingen bra affär.

/Lasse
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
De har begärt 115 från början...
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
dolt drag, xenon, värmesitsar. Kommer på mer o mer...;)

Så man kan ge ca 80-85?
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
25000mil kommer göra bilen svårsåld i framtiden, tror inte att den springer i väg nu heller. Bilen kan säkert vara kanonfin men för 95 kkr finns det bättre alternativ....
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Det kanske går att få loss den för 90k, är det totalt huvudlöst att köpa en sån för det priset alltså?
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Länk

hälften av milen till samma pris, men som vanligt måste alla bilar kollas så noga som möjligt...

Tänker du behålla bilen länge?

bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Ser ju bra ut lucka är ett +, OK färg.
Nja, det brukar bli så att bilarna i det lundqvistska hushållet inte brukar behållas särskilt länge. Räkna med ett år cirka.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
OK, utgå från att den kanske inte blir helt lätt att sälja med 27000? mil om 1 år....

Milskräcken finns där och trots att många 15000milare egentligen har gått 27000mil verkar många välja dessa bilar hellre.
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
huvudet på spiken jaken.
Har kollat på flera "lågmilare" som inte kännts på långt när så fräscha. Likt förbaskat är det så att det känns bättre att mätaren visar 15 än 25. Milskräck, härligt uttryck.
Personligen väljer jag dock hellre en med "ärliga" mil och god historik framför få och icke bekräftade mil, men det år ju inte kosta mer än det smakar.
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Bilder:

Länk

Länk

Länk

Om det kan göra sken enklare...
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Ingen mer som har nån åsikt?
Avgörandet ska ställas i morgon.
Hur F*N ska jag kunna somna ikväll.....
Ha inte för brottom, mitt tips.

Länk
Hade hoppat över denna bil då då det inte känns prisvärt pga miltal och årsmodell.
Varför är du tvungen att bestämma dig så snabbt? För att säljaren menar att det finns ett flertal andra spekulanter till detta vrakpris? Jag hade inte köpt denna bil utan kanske hittat en bil med ett lägre miltal och som känns helt rätt. Åk och titta på några bilar och ge istället ett seriöst bud oavsett vad säljaren skriver i annonsen. Enligt mitt tycke är denna bil inget fynd utan ett pris i överkant.

Hoppas att värderingexperterna här på forumet som LME och simon_en kanske kan ge dig någon vägledning...
Priset känns spontant klart i överkant. Att sälja den när den har exempelvis 28000mil på mätaren är en utmaning. Vill du ändå köpa den skulle jag tro att för runt 75KSEK gör de en bra affär, över det gör säljaren en bra affär. Spontant skulle jag råda dig till att satsa på en bil med mindre mil då milskräcken är utbredd.

Hoppas att du hittar en bra bil till slut!

/Simon
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Hur gick det tillslut?
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Det blev affär, 90.000:- + flong nya vinterpuckar på plåtisar (6000:-) inkluderat Och jo, det känns kanske lite dyrt, men bilen är så jäkla rätt ,möjligtvis förutom milen, och det känns som att jag kommer att behålla den ett tag så det spelar nog inte så stor roll. Ibland måste man gå på känsla och ett skruvat vrak var inte att tänka på. Har kört ca 70 mil sen i fredags och är fortfarande nöjd.
Enda minuset är att jag på något vis sabbade telefonen på vägen hem.... MEN vad jag älskar Englishgrün montana leder på mina elektriska komfortstolar. En annan reflektion: vilken löjlig subbaslåda! (nokia) Inte mycket till bas där inte....
Ska fixa upp lite bilder och mer info till galleriet
Tack alla ni som hjälpt till, jag får väl skylla mig själv som inte lyssnade på era råd...
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Grattis till bilen, hoppas du blir nöjd!
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
För att återknyta till mitt 528-köp, så känns det inte längre dyrt i förhållande till miltalet. Har ju den senaste tiden läst om minst två "bröder" här på autopower som blivit blåsta på skruvade likande E39:or, så att ha gett dom pengarna för en ÄRLIG bil känns mot den bakgrunden helrätt, trots att mätaren inte visar 10000 mil utan betydligt mer.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Ja, jag har också läst endel bla om den röda 528an, vad var det den kostade?
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Var väl en 20k mer eller? samt den bilen robo här på forumet köpte av en BMW-mek, den lär ju också rullat lika långt i ärliga mil tyvärr. Tråkigt för oss alla.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.