|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon som har erfarenhet av Avon däck? Är för mig ett okänt märke men eftersom de säljer TRX däck skulle det vara kul o veta om det är ngt att ha... LTK, kung i Alingsås | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hade Avon dubbdäck på en Ford Mustang-67 1976 så det är inget nytt märke, har för mig ett de var engelsktillverkade på den tiden.( dubben lät som en kulspruta ihjulhusen när man gasade för mycket). Hur de funkar idag ingen aning om, men som vanligt får man väl vad man betalar för när man köper däck. MVH Hasso |
| Kan väl inte direkt uttala mig då dom enda Avon däck jag provat har varit slicks, men det var bra bett i dom i allafall. | |
| Avon är ett stort märke som troligtvis har olika kvalit´er... men vad gäller racingdäck för asfalt/grus så kan det omöjligt finnas däck som greppar bättre!!! men dom slits ganska fort, tyvär...... | |
|
Hade Avon 205/40-17 (zz-1 tror jag deras värsting iallafall) på min förra bil tyckte de var lite för hårda men de höll bra som f*n! Körde 1000 mil på dom innan jag sålde bilen & inte var dem mycket slitna då inte... //Calle |
|
|
Hej! Jag har haft en omgång TRX-Avon en gång i tiden. Det jag kommer ihåg om dessa var att de var hårdare,och hade klart sämre fäste än Michelin TRX:en. Michelin 220/55-390 som jag körde 3-säsonger med är bland de bästa däck jag haft. Slitstyrka,fäste,kontroll allt var superb på dem. Men priset på nya tyckte jag var lite svårt att smälta,så det fick bli Avon efteråt. Mvh Janne. |
|
|
Avon orginalmonteras på RollsRoyce om jag inte minns fel...kan inte vara helt kassa. Oskar |
|
|
Jag hade blandade erfarenheter av Avon TRX på min gamla 528i -82. Det är ett ganska finmönstrat däck vilket gör det tystare än michelin. Slitstyrkan var klart sämre. Är bilen sänkt ska du definitivt inte välja Avondäcket som har en klen stomme. En "ko-bent" sänkt bakvagn sliter ju hårt på insidan av däcken. För mig resulterade det i dubbel däck-exlosion. Båda bakdäcken sprack längs inre fälgkanten. |
|
|
Har avon 225 40 17( V mönstrade) Tycker dom greppar ganska bra, mina är iof rätt slitna back så när regnet kommer blir det halt... |
|
| Avon är stora på hoj däck annars har zz1 255.35-17 bak på bumsen funkar fint lite hårda ( men håller länge då..) och ett stort plus "fälg räddar kant"!! | |
|
Hade Avon Turbospeed på min 735i, var mycket bra däck. 235/45 17 däck. Klarade uppmot 300km/h om jag kommer ihåg rätt. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.