|
|
|
|---|---|
|
Är sugen på att byta ratt i Z3'an. Vet att E36 rattar passar, men när man kollar runt lite så är det hiskeligt tråkiga saker som sitter i bilarna. Inte ens en M3 GT har snygg ratt. Så min fråga är helt enkelt, finns det någon sida där man kan se de olika rattarna som funnits till E36 modellerna. Är det någon som har en E30 M3 Evo ratt till salu är jag intresserad. Fredrik M | |
|
Jag kommer ihåg följande: Plastratten i tidiga årsmodeller (hiskelig), Sportratt läder tidiga årsmodeller (fanns senare med airbag), M-technic II-ratten läder (som även satt i vissa E30,E34), Airbagratt läder 4-ekrad (satt i många E34), Airbagratt läder 4-ekrad med tumgrepp (satt i M-modeller en period?, även E34), Airbagratt 3-ekrad läder på sena årsmodeller, fanns som multifunktion. Har jag glömt någon? /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Olof: Multifunktions ratt finns väl inte på nån E36!? Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Jimmyboy: Hmmm. Kanske har du rätt. Det är hur som helst samma ratt som satt i tidiga E46:or, där fanns iaf multifunktion att få. Jag glömde ju även nämna M-ratten som satt i de sena E36orna, M3 osv (som även återfanns i bl a E39). /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Detta ska jag försöka forska mer i. Får bli en delsektion på min kommande E36-hobbysida. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
E36 hade aldrig någon multifunktionsratt. Till 3-serien kom det kom först på E46. /Rickard |
|
|
Rick: tänkte väl det. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Olof, M-Technic II ratten är den jag är ute efter, fast helst den mocka klädda evo versionen. Om den fanns till E36 är det ju väldigt stor chans att det är samma som på E30. Fredrik M |
|
|
Fredrik M: Jag tror inte jag har sett den mocka(alcantara?)-beklädda M-technicratten i ngn E36. Är inte säker på att en ratt från en E30 skulle gå att montera öht. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Jag har ju en E30 med M Technic I ratten, så innan jag handlar är det kanske bäst att prova med den ratten först. Fast jag är väldigt orolig för att pilla med airbagratten i Z3'an... Fredrik M |
|
|
jag har en ratt som du kan köpa.. 1998 multifunktion ratt med airbag från e46 har nämligen just bytt till en M ratt 2004 :) nice.... lägg ett bud |
|
|
super dave, tyvärr inte intressant, finner den ratten lika tråkig som den jag har. Fredrik M |
|
|
Såg en annons här i sverige där en e36 av det sista modelerna hade en multiratt MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.