AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.040

Bilen vandaliserad igen..

52
447
528:n
528i -96
Sorgligt, men under mina 4 år med denna 528 så har bilen blivit saboterad, lackskadad, påkörd och nu senast inbrott i med krossad ruta och förstörd dörr m.m. 5 gånger!

Vad hjälper det att man kört prickfritt i över 20 år när bilen står på verkstad regelbundet p.g.a. andra klåfingriga typer.

Man blir så less på att se eländet. Man får väl köpa en gammal Volvo 240 Dassbrun med öppna dörrar.....

Man önskar att polis och åklagarväsendet speciellt, kunde göra något åt dessa vidriga typer som gör detta gång på gång utan några efterföljder! Dessa snorungar stjäl och bryter sig in i bilar och hem idag, och mördar någon i morgon. Om inte samhället gör något åt detta växande problem så startar jag snart ett eget medborgargarde... Nu fick man skriva av sig....Pärlan står på verkstad i säkert 3 veckor nu...suck....

tj
432
tjoa
320d Touring -14
Usch då, det var tråkigt.
Tyvärr så är det väl inget brott som prioriteras, så klåfingriga kan lungt fortsätta.

/Johan
Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
Typiskt storstäder eller;-)))

Att styla en volvo är som att sminka en Gris;)
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Tråkigt 528:an, klarar du dig utan bil i 3 veckor?
MB
28
MB300
528i -97
Ja man klarar sig utan bil 3 v men inte en BMW

Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Snart blir det väl så att man sover i bilen med hagelbössa...
52
447
528i -96
Har en "reservbil" att åka i så länge.....

Jag beklagar det som har hänt. Det är verkligen pinsamt att vårt svenska system fungerar som det gör :-(

Själv är jag också väldigt besviken på det. Det finns liksom ingenting som man får ut för sina skattepengar. Jag satt o räknade lite på hur mycket jag har kostat under min uppväxt kontra vad jag har betalt in i skatt (jag är 20 år nu).. Och kom olyckligt fram till att jag har kostat (inkl. ALLT, polis, vårdcentral, tandläkare, skola, etc, etc) att jag har utnyttjat ungefär 70% av mina skattepengar som jag har betalat in... och jag är tjugo år gammal. Jag menar, när jag väl kommer igång med karriärbyggande kommer det ju stå i helt andra proportioner.. Det är sorgligt när man tänker på det.

Saksamma. Jag måste rekommendera en lösning på inbrottsdelen. Jag hörde det genom en bekant till mig som har bott mer eller mindre överallt. (Sjukt högt betald i ett U-land bland annat vilket medförde att han även hade en sjukt hög säkerhet runt sig hela tiden). De få minuter som hans bil lämnade obevakad så aktiverades dels ett sensorlarm som slog igång när någon kom närmare än tre meter från bilen och om man fortsatte röra sig mot bilen utan att avaktivera larmet slogs ett "säkerhetssystem" igång som gick ut på att mer eller mindre hela bilen blev strömförande.. tror det var typ 10 kV i handtag och allt som man kunde tänkas vidröra i bilen..

Vet dock ej vad det kostar och tror inte att det är lagligt här hemma.. Men om fortsättnignen fortsätter som den gör med kriminella etc så lär det nog tyvärr bli den generella utvecklingen!
blir snart så att man får ta lagen i egna händer. det är säker ingen som saknar dessa ljusskygga typer som inte kan låta andras saker vara ifred.
dom har avsagt sig rätten till ett eget liv enligt min mening
52
447
528i -96
Man skulle knappast ha dåligt samvete om man kunde koppla in si sådär 10.000 volt genom hela karossen in i benmärgen på dom... Rosta upp dom som en brödrost.... Men om man inte fantiserar utan är realistisk så behövs det strängare straff för all brottslighet vare sig det gäller bilar eller våld, narkotikabrott o dyl.
Men det är ju mera lönsamt att jaga felparkerare och dom som kör 15 km/h för fort än att göra vad som krävs för att återställa någon ordning i alla fall! Jag har haft så mycket skador på bilen att vi nu kommer att flytta härifrån bara därför. Säger en hel del om hur vissa bostadsorter utvecklats. Sorgligt att man ska behöva köpa en lägenhet eller villa och ha Securitasvakt/larm avbetalad av föreningen för att inte känna sig som ett jagat djur!

Nä, nu ska jag läsa om nya 3 Serien i nya auto motor sport...Vilken läcker bil!!! Känns som jag får ta tillbaka lite tidigare kritik mot nya 5 serien....3 Serien gör sig nog bättre med denna speciella kaross. Ny 3 serie och ny bostad, då är ordningen återställd....Om Bankkamrern tillåter det, he,he....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.