|
|
|
|---|---|
|
Söker delar till min cab ställning som saknas. Funktionen som lyfter cabben i bakkant saknas. Enligt BMWs sprängskiss fattas, ett stag å hävarm som sitter på el motorn. Även den skadad. Skulle behöva en bild på hur det ser ut. För att få fatt i rätt grejer och kanske laga fästet på motorn. Även intresserad av delar. Eller om nån vet en skrot där det kan finnas en voltad el dyl cabbe. Skrotarna lägger ju bara ut kompletta hela cabbe ställningar på nätet. //M// | |
|
Elcab är mkt sällsynt på skroten. Jag letade för några år sen och hittade då EN skrotad elcab i Sverige. Resten var manuella. Stag och hävarm finns nytt på BMW. Gissar på ett gäng på 5 - 8 hundralappar för stagen du pratar om. Om det är den lilla tappen/fästet på motorhöljets ovansida som har gått av har du tyvärr problem. Jag har träffat på tre bilar med samma fel inkl min egen (jag kan maila en bild). Försökte hos en alu-svetsare men han klarade det inte - för mycket zink i materialet. Det är stora hävstångskrafter i tappen så svetsen måste hålla minst lika bra som original. Jag bytte till en ny motor. |
|
|
Molle: Skicka gärna bilden på det som gick sönder på din bil. Det är inte sönder på min men vet jag exakt vad som pajade så kanske man kan förebygga på något sätt. T.ex. rikligt med fett på rätta stället. Tack! Håkan |
|
|
Tackar för infomationen. Var väl lite orolig att det skulle ligga till på detta sätt. Verkar dessutom inte vara ovanligt. Anledningen misstänker jag är att vajern som blockerar cab funktionen när bagage luckan är öppen är av på min bil. Finns iaf märken i lacken på cab luckan efter kollision. Skicka gärna bild på hur det ska se ut på: mikasu39@hotmail.com Priserna på stagen skulle sluta på en 1200.- så det är väl OK. Värre med motorn som BMW begär 5000:- för. Nåja cabben går ju att få upp å ner med lite hjälp ändå... //M// |
|
|
Jag har lagt lite info på Länk miaksu39: Jag tror att du kan tillverka ett nytt hölje själv om du är händig i metallbearbetning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.