|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
En M coupé kör Jämt på nurburgring med M3E46, och kör ifrån den på Hockenheim. Ganska bra gjort av den uråldriga hjulupphängningen...... Källa:Länk |
|
|
Starre: De rimmar ju rätt illa eller hur? :) 40 hk till och samma vikt brukar inte resultera i en sämre tid. Beppo: Jag påstog aldrig att den uråldriga upphängningen inte är effektiv. Det jag ifrågasatte var påståendet att en M-coupe 2.8 åkte ifrån en 330 Ci när det börjar svänga. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Beppo: Kör ifrån säger du nja....det skiljer inte mycket: 1.17.6 mot 1.17.2 Däremot så piskar M3 MC när det gäller siffror 0-100,0-200, 0-200-0,100-0,80 - 120 Km/h 4.Gear |
|
| Z3 2.8 Coupe har en vikt på 1355 kg, vilket är rejält mkt lättare än 330Ci. | |
|
Beppo: Enligt Min källa på andra sidan väger M-coupe 3.0 1440 kg. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Starre: Jo, men den drar ju faktiskt ifrån, om än lite...... Dessutom när det är ett faktum attM3:an accelererar snabbare, så säger ju detta även att M coupens vägegenskaper är bättre än M3:ans efter som att den runt banan är snabbare, trots sämre acc..... | |
|
M Coupe, alltså den riktiga M3.2 väger ca 1450 kg. Z3 2.8 coupe väger ca 100 kg mindre, enligt instruktionsboken. M coupe finns för övrigt bara i just M utförande, allt annat är Z3 Coupe. Kuriosa: M roadster och M coupe heter ingenstans i några registreringshandlingar eller dyl Z3..... |
|
|
Ha ha ha.. vad ni blir bindgalna jämt... men men, jag hänger på!!Min åsikt är fortfarande att en 330 knappast drar ifrån en Z3 2.8 Coupe LÄTT (nyckelordet i debatten) även om den kanske gör det knappt vid lika bra körning av båda bilarna. Jag skulle definitivt inte vilja sitta i en familjekloss när det börjar svänga ordentligt, dessa är i regel inte optimerade för hårdkörning utan för komfort i första hand. Coupen däremot är gjord enbart för busåka och saknar allt vad eftergifter i väghållning för komfortens skull heter. En 2.8 Roadster däremot har inte en suck mot en 330 på en kurvig bana, men den har istället fördelen att den är en sportbil vilket ingen 3-seriebil är... Föredrar dock fortfarande Zätan på en bana... En buss är en buss även om den kör ifrån en Enzo... Wendtan: Visste inte att 330Ci funnits med 5 växlad låda.. illa på en såpass ny bil.. /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
| Jag tror nog att även roadstern klarar sig bra mot 330:in. Jag kan ju jämföra min egen roadster (visserligen M) mot min 330 (visserligen touring..) och där har inte 330:in en suck vad det gäller väghållning. Men en viktskillnad på bortåt 300 kg är ju inte att förglömma..... | |
|
Zredrik: Såg dig utanför stan i morse, jag flashade 3ggr, stod vid ett rödljus på vägen ut mot Sandby. Satt i min vinter-sport-nissan =) Det svider att se en M Coupé (dessutom svensksåld) rulla runt i saltet, jag hoppas verkligen att du spolar av den ordentligt ofta! /Johan Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
Går inte en 2,8 roadster av på mitten om man försöker köra bana med den? ;o) |
|
|
Beppo: Om din touring har standardchassi så förstår jag att du tycker det.. Coupen har standard sportchassi och skillnaden är STOR. Men att en m-bil har bättre väghållning standard än en 330, de får jag verkligen hoppas. Vad har man annars att se fram emot. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
hem herregud vad mycket tjat om det där med tider. Ehklast att göra upp på bana i sommar! mina pengar ligger på Z3 Coupe i alla fall. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
hem herregud vad mycket tjat om det där med tider. Ehklast att göra upp på bana i sommar! mina pengar ligger på Z3 Coupe i alla fall. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
Hej Alla Glada. Har var det liv i luckan. Tac för hjälpen nu får vi se varför jag undrade så mkt över en sv såld m coupe. "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
Maxey: Nååååå varför undrade Du om en Skåpbil hänger med en Sportbil?? He he.. lite lätt spårad tråd.. Allvarligt, är det ett inköp på g?? Du har ju redan allt annat från en M bil, fattas bara bilen... /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
Caspar. Fuderar starkt på en M coupe, helst sv såld. Import är jag inte rädd för. Så jag får se om jag behåller min sv sålda 2.8 eller om jag säljer den, de finns ju inte så många av just dom. Så värde finns de ju. Finns mera M couper en vanliga 2.8, dessutom när min är sv såld med låga mil så finns det ju ett värde som jag evt tänker behålla. Men M bilar är ju guld. Har kört allt M bilar utom M-coupe och M-rodstern. Så den uppfattningen jag har fått om dom ska de vara rena monster. Jag vet bara hur e46 m3 uppträder samt M5 och dom gillar jag ju starkt, att få ner 321Hk i en snygg M coupe är ju drömmen så förhoppningsvis blir det en sådan samt en 2.8 i garaget. Nästan som du fast du hade 2 roadstrar. M3an får nog lyfa lite snart. ;) Blev ni kloka på detta skrivande?? "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
Jag blev klok: Köp min! :) Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
tyvärr lite mkt mil på din bil i övrigt fin.. har faktist en sv med bara 1500mil. får se hur det går, men jag e motaglig för förslag. Vi får se om det blir nån, är lite osäker, min andra går ju bra den med :) "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
Kan lika gärna fråga här då det gällde lite om väghållning. Om man sänker en Z3M, blir det samma sak som på E30 då? Alltså att man får innåtlutande hjul som orsakar snedslitna däck? Mvh Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.