|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Zredrik: Du mailade ju mej, asså jag är ju helt borta. Ska svara genast. Min står avställd... Rullar din nu på vintern? Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
Wendtan: Z3 2.8 Coupe 0-100 6,8s Länk 330Ci 0-100 6,9s (enligt BMW) Även om BMW i regel anger ganska beskedliga siffror så torde inte 330'm dra ifrån en 2,8 Coupe lätt rakt fram i Svenska hastigheter, i kurvor lär inte 330 ha något att säga till om så jag antar att Du menar vid rödljusrace... Fast visst lär Du märka skillnad på en M och en 2.8 då M'en försvinner i ett nafs... /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
haha, skönt att Caspar vissar vad skåpet ska stå :-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
328-Johan Jodå, jag kör på vintern, fast det är lite halt under bakhjulen (ingen antispin) så kanske man skall omvärdera det till nästa år. / Fredrik |
|
|
Caspar: Varför tittar du på prestandan för 330 touring? Sedan/coupe med manuell låda gör 0-100 på 6.5 sek. Att jag sen skrev att jag drar 2.8an lätt var följt av ett smiley tecken dvs inte 100% allvar. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Här är länken till Bmws egna uppgifter: Länk Touringen med manuell låda gör 6.7 sek och inte 6.9 som jag antydde ovan. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Har svårt att tro att min skåpbil skulle fixa 0-100 på 6.7 sekunder....Men men... | |
|
Beppo: De gäller o vara flink med spaken för att prestera max :) Undra bara var alla som älskar att visa var skåpet skall stå tog vägen? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan: Om Du menar mig, så har jag jobbat.. Sorry, jag tittade på fel 330Ci, cabben har ju samma beteckning.. :-( och den gör 0-100 på 6,9s. Vilket som torde inte en 330Ci köra ifrån en Z3 2.8 Coupe LÄTT, utan bara nätt och jämt rakt fram.. Jag kanske tolkade Ditt smiley på ett annat sätt än det var menat.. /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
Caspar: Då är vi överens. Jag skall vara mer tydlig framöver när jag använder smileys :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Hade siffrorna varit tvärtom hjade Caspar hävdat att 2,8an kör ifrån 330in lätt. Nu är det bara jämt istället ;o) | |
|
acey: Näe.. inte rakt fram.. men i kurvorna, jovisst!! Skiljer det mindre än 0,5s på 0-100 så är det aldrig lätt att köra ifrån rakt fram, en dålig växling så har man tappat allt. Det talar också mot 330'n, ungefär samma tid men med fler växlingar, dvs större risk att missa och mindre LÄTT. Dock allt annat än omöjligt... Ha ha, det blev ju ett skönt totalt jätte luddigt inlägg... /Caspar Z-träff 1 maj Länk |
|
|
Zredrik, verkligen kul att någon aktiv härifrån har köpt den! Har du lust att byta mot en Z3M? ;) u got mail! /Andreas _____ Länk |
|
|
...mot en 330 touring menar jag ;) /Andreas _____ Länk |
|
|
Caspar: Med tanke på den uråldriga konstruktionen i bakvagnen hämtad från e30 om jag inte missminner mig, och framvagnen hämtad från e36 så borde en e46a stå sig bra i böjarna om viktskillnaden inte är stor. 330Ci väger 1505 kg som referens. Det jag hittar på Coupen är 1440 kg. 330 ci är 5 växlad fram till 03.03,så att den har fler växlar o därmed skulle löpa större risk att missa en växel låter lite långsökt. Jag hittade vara tider från en 3.0 Coupe Hockenheim, kleiner Kurs 1.20,5 min Källa: Länk Tyvärr ingen tid för E46 330 Ci men likväl en E46 Ci med samma hk uttag: Hockenheim, kleiner Kurs 1.20,8 min Källa: Länk Dvs en 330 och en M-Coupe med samma motoralternativ är väldigt jämna runt Hockenheim. En 2.8 Coupe lär därmed bli efter. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Ja ser nu att 328an som är trimmad av Kelleners som jag länkar till ovan är 2 sek tröttare till 180 än vad 330 är. Så riktigt rättvis är inte jämförelsen. 330Ci:s tid runt Hockenheim borde vara bättre än den som nämns ovan alltså. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan: enligt TRack challenge är det lägre tid på en 3,0 vilket torde vara den rätta jämförelsen:)) Z3 Coupé 3.0i Round Time Hockenheim 1.18,4 min |
|
|
Starre: Det beror ju på när och hur mätningarna är gjorda. Finns det en tid för 330ci gjord där också? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan: Testing Date 4/2001 Tyvärr inte sorry |
|
|
Sorry nu hittad jag siffrorna för 330..... 1.22.5 vilket är hör och häppna sämre en 328???? 1.21.9 dock var det en 330I mot 328Ci. Test gjordes en månad senare än Z3 om det nu har någon större betydelse. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.