|
|
|
|---|---|
Wilmas pappa |
Vindrutespolningsfundering: Det sitter en vit (90 graders)plastvinkel under ljudisoleringen på undersidan av motorhuven. Är det nån form av filter eller ...Den har spruckit så endast halva rutan blir ren, naturligtvis på förarsidan, däremot så blir halva motorn tvättad:) Ville kolla här först innan M-bilar öppnar.. Tack för engagemanget! |
|
Det är en ventil som gör att spolarvätskan finns kvar i slangen så det inte blir en fördröjning när man spolar. Kan nog vara nån filteranordning i den också. Kostar inte så mkt har jag för mig. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
Wilmas pappa |
Känns som en logisk förklaring...tror som du att kostnaden inte avskräcker. Tack bra svar! Tack för engagemanget! |
|
Stämmer bra. Det är en backventil och kostar ca 30:- på BMW. /Per |
|
Wilmas pappa |
Hmmm...ringde just till M-bilar, BMW, och där fick jag svaret att det INTE går att bara byta ut "vinkeln"(krympslang). Jag måste köpa hela slangsytstemet ner till framskärmen och byta vid slangklämmorna?? Känns mkt konstigt! Kostnad 395:- Tack för engagemanget! |
|
Hmm...de hade alltså gjort om det till e39...för det stämmer det..kolla här så ser du Länk En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Om du har intensivspolning ser det ut på följande vis Länk En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
Wilmas pappa |
Supertack för länken, Spookshow...yes, jag har intensivspolning... Det är en spricka på själva "vinkeln", kommer att i första hand prova och limma igen sprickan andra hand köpa ny "slanguppsättning". Tack ännu en gång!!!! Tack för engagemanget! |
|
Varsågod! Limma håller nog inte om du har intensivrengöring. Är rätt högt tryck i slangen då. Men om det bara är en spricka kanske det gör att smälta ihop det med en lödkolv. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
Wilmas pappa |
Kanske nån form av tätningsmassa, typ badrumssilikon....tänk vad påhittig man försöker vara för att spara in 300:- he he he Tack för engagemanget! |
|
haha jo man är ju det....men det var ju nästan 400:- ;-) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.