|
|
|
|---|---|
|
Har precis köpt en M50B25 motor som tanken är att stoppa ner i min vinterbil så får den stanna kvar ett tag till. Då jag inte gjort M20 till M50 bytet någon gång tidigare så har jag ett par funderingar som kan vara idé att ta reda på innan jag sliter ur motorn då tanken är att detta ska gå på en helg. Passar M20 lådan utan modifieringar av växellådsbalk? Sen vet jag inte om det är så mkt mer som kan tänkas strula? Generator och Servopump lär ju passa från M20 motorn. Är det någon som gjort det här förut som stötte på några överraskningar så berätta gärna. | |
|
Generator & servopump får du också byta, dessa passar inte på M50. /Per |
|
| Hur går det med lådan? | |
|
växellådan passar inte till motorn. du får bytta hela drivlinan. plus databoxen & luftmassemätare. du får besiktiga den som amatörbyggd fordon.får du en bmw-intresserad bes.man så får du körförbud. har gjort detta misstag själv då mitt block sprack. fick sälja m50 som jag hade polerat & byt alla packningar på. det var bara att leta upp en m20. billigare köpa en bil med m50 motor M.V.H. paulo |
|
|
Lådan passar då garanterat på motorn. Och bes. är inga problem är då det är 2 till som rullar här med M50 som igentligen ska gå som 12v. Inga som bryr sig på bes. här tydligen. |
|
|
De har nog helt enkelt inte uppmärksammat motorbytena, passar verkligen växellådan?? //Simon |
|
|
vad går de mindre ledningarna till på servopumpen? Det sitter väl 2 st rör på pumpen som är avklippta på min M50 motor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.