|
|
|
|---|---|
|
Håller på å reder ut en sak nu, å vill ha snabba svar! Saken är den att jag undrar två saker: 1) Är det samma kjolar på en e34 M5 touring som på e34 M5 Sedan? dvs. passar kjolarna från en sedan på en touring??? 2) Passar e34 M5 kjolar på t.ex. en e34 525? dvs. kan jag köpa M5 kjolar från en e34 M5 sedan å sätta dem på en e34 525 touring? Vad allt ehöver jag för denna transplantation?? Tacksam för snabba å korrekta samt grundliga svar! | |
|
1. Ja, det är samma kjolar. 2. Ja, de passar alla E34:or. Det som krävs är mallar för borr hålen och clips. |
|
| Men, vad jag förstått e hela kofångarna helt olika? Menar du att det räcker med själva framläppen å bakläppen samt sidokjolarna? Altså att jag inte behöver byta kofångare osv? | |
|
Hela kofångarna både fram & bak är olika. Man byter hela. Och kjolarna passar rakt av till alla E34 modeller. /Per |
|
|
Glöm inte bort den annorlunda listen i nederkant av dörrarna. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Reven |
De listerna är jag på jakt efter! ingen som har några liggandes? de kostar ju 500 styck hos bmw... vilket känns mycket för några lister man knappt ser =D Länk |
fjamsetramsa |
Köpte en list igår...475kr |
Reven |
dyyrt =) iaf när man ska ha alla 4.... har hört att de inte går att få av dem utan att dem går sönder heller? om man skulle få tag på begagnade.. Länk |
|
Hmm... låter ju iaf lovande det här... Allt e mao möjlit, men det e kanske inte sådär bara å hitta m5 paket till salu? Finns det pirat som e nått å ha? |
|
|
Jag har sett flera m5 paket till salu på börsen tidigare, om de finns kvar vet jag ej. Priser från 2500:- och uppåt, beror på skick och om dimmljus följer med m.m //Simon |
|
Gemini__ |
Reven: Stämmer, risken finns att de blir lite bananformade eller liknande vid demontering =) Har bytt alla lister på min bil. Mvh: Thomas |
Reven |
vilken otur att de inte går att få av hela =)! och de går inte att rädda på något sätt heller, går inte att limma fast igen då man tagit bort de? nån som har en bild på en avtagen list så jag ser hur de sitter ;)? //Jocke Länk |
fjamsetramsa |
Jag har inte monterat min änn..men det ser ut som om den bara ska tryckas upp på plats... |
|
De vanliga listerna trycks fast ihop med karosserikit/massa mot dörren. Eftersom dörrarna är lika borde det vara samma procedur på M-listerna? /Per |
|
|
Behövs inget kit/lim till M-listerna, bara mycket muskler och tålamod. Mvh Stephan |
|
fjamsetramsa |
Fanns inget lim eller annat under min gamla... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.