AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
761

hur breda på e32

hur breda 18" däck kan man ha på e32 bak? org fjädring... hur breda har ni?

//Danne
Visa användare
422
da_loof
BMW 750iA 1989
Åker iof med 17" men kar 275/40/17 bak, lagom sänkt och utan att det skrapar i.

Mvh //M(arkus)
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jag har haft upp till 275 utan problem, har sett E32:or med 295...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
422
da_loof
BMW 750iA 1989
Jesperado: Vad säger SBP om sådana bakdäck?

Mvh //M(arkus)
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Grattis till feta däck kanske, jag vet inte?
Förutsatt att det inte sticker utanför skärmkanten eller kan ta i någonstans får du ha hur breda däck du vill..

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

ok, har skaffat 265/35/18 har inte prov monterat dom än, men ser ju ut som det knappt ska passa:) blir lite fetare än 15" org iaf:)

//Danne
en till fråga ang däck bredd på e32... skulle testa mina commodora 18" 265/35 bak idag, men bultarna passade inte så fick beställa... men satte dit fälgen iaf, bara för att se hur det såg ut... däck och skärmkant ser ut att vara exakt kant i kant, dvs skärmkanten är över däcket, utan att däcket sticker ut utanför... hur kommer detta funka med tex vägbulor, folk i baksätet osv? och hur kan det bli så, när fälgarna har rätt et osv och har suttit på en 750 e32, och ni som har haft bredare däck, men mina inte riktigt passar iaf? hmm

//Danne
Hjulet fjädrar ju något inåt, så har du tur så tar det inte i alls. Om det nu skulle ta i vid nedfjädring så går det att åtgärda med olika medel, t.ex svarva fälgarna, valsa skärmkanter, kapa ur innerskärmarna...

____
Reach the door with a breath and a scream.
Hejsan Danne!

Om du tittar på bilderna på min M5 så ser du hur nära de sitter skärmkanten, men när hjulet fjädrar upp så åker den övre delen av hjulet innåt i hjulhuset så det tar inte i. Om du tittar på däcket så ser du att det aldrig har tagit i skärmkanten.

Efter som det inte var jag som skickade dom så undrar jag om du fick med centreringsringarna eller om de försvan vid frakten? Det ska vara centreeings ringar i två av fälgarna. Killen som hade de före mig var fick de av en däckhandlare. Det var demo fälgar så två har E39 nav hål där ska det sitta centrering ringar, de var lila av plast. Två av fälgarna har E32/E34 nav hål och behöver inte centreringsringar.

Bultarna är längre än till orginal fälgarna men finns att köpa hos alla däckhandlare.

Vore kul om du kunde skicka bilder när du satt på fälgarna.

//John
hallå, var inge ringar på fälgarna.. vart skaffar man dom då? gummiverkstan eller? har beställt bultar iaf, 32kr styck hehe:) men såg fett ut:)

//Danne
Länk
ska ringarna vara fram el bak? så ska jag leta reda på sånna...

//Danne
Länk
De ska sitta på en fram fälg och en bak fälg. De är väldigt tunna, bara en dryg mm tjocka och ca 1 cm breda. Finns hos gummiverkstan och kostar någon tia styck. De måste åkt ur i transporten. Bussgods...

Måste du byta bultar fram också? Tror bara det behövdes bak men är inte säker.
testade inte men det såg ut somd et iaf... får nya blanka iaf då hehe:) längtar tills man får lägga om nu bara, men bara jag får bultarna nästa vecka nån gång så ska dom på och testas:) ta nån bild åxå:)

//Danne
Länk
hur vet man vilka man behöver ringarna till?

//Danne
Länk
Mät med ett skjutmått... Navdiametern för E39 är 74 mm, E32/34/38 osv har 72,5 mm navdiameter.

____
Reach the door with a breath and a scream.
tnx

//Danne
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.