|
|
|
|---|---|
|
Som jag sa i en anna tråd så är jag helt grön på BMW. Har en BMW 535i -89 utan stereo, och det ger lite problem. Antagligen har nån nyare CD kopplats in, och jag hitade strömkablar dragna till skuffen, så nåt är gjort. Det hänger en jäfla massa kablar ut ur stereofacket som jag inte lyckas klura ut vad dom är till för. 2 jord (brun och nån mer färg), en konstant plus(lila med vit rand), en som leder ström när man drar på tändningen(gul/röd), och antennkabeln har jag lyckats klura ut. Det finns även ett ihopsittande par, 8mm2 kablar, varav den ena är plus och den andra ingenting. Antagligen inte original... Kopplade in en gammal bandare idag, och det fanns två par kablar som var tvinnade till varandra, det ena paret var högtalare höger bak och det andra diskanten vänster fram... vart är resten av högtalarkablarna? Gav lite konstig ljudbild Så, vart kan jag få tag på original kopplingsschema??? När jag har sökt, så verkar alla ha löst det enkelt med iso-kontakt, men inget ska gå enkelt för mig inte =/ | |
|
Kolla på www.bmwe34.net... Där finns en massa matnyttigt vill jag minnas... Mvh, Magnus. |
|
|
Kunde inte hitta nåt där =/ Jag letade på den där ryska sidan med massor av elscheman, men just ljudanläggningen fanns inte med nånstans. Blir väl till riva ut inredningen och följa varje kabelfan, men det är mycket jobb för original... |
|
|
Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| just den ja... snabb som blixten du eric...=) | |
|
"If you have an older E34, look at the bottom of the page as there is no harness connector for these BMW." Färgerna stämmer heller inte.. =/ Vad gäller andra länken så är min tyska bra mycket sämre än min dåliga engelska =/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.