|
|
|
|---|---|
|
"sålde" mina 17" Radial 32, men köparen bor i Luleå! hur i he**ike går jag till väga nu? Hur e det enklast o skicka? HJÄLP Mvh Dragolito Min 525i Svart som synden Länk | |
|
köpte 4 17" fälgar med däck och säljaren skickade med bussgods, kostade 400 kr, tror tillochmed att bussgods har fast pris på just 4 fälgar med däck... gå in på bussgods.se och leta fram ditt närmaste inlämningsställe, sen går du dit med fälgarna och säger att du vill skicka dom och sen hjälper dom nog dig ska du se :) MVH Johan K |
|
|
sökte på ombud i malmö och hittade: Ombud i Malmöhus län OMBUDSORT: Malmö ÖVRIGT: NAMN: Bussgods/SmartPak Malmö Inlämning av gods mån-tors 08.00-17.00 Hämtning av gods alla dagar 08.00-18.00 email: george@travelshop.se TELEFON: 040-330572 TELEFAX: 040-330579 ADRESS: Skeppsbron 10 (Svävaren) POSTNR: 211 20 ORT: Malmö ORTSKOD: 2336 UTKÖRNING: Ja EFTERKRAV: Ja MVH Johan K |
|
|
Rekommenderar att lägga dem i lådor om det är lösa fälgar. Litar inte på deras hantering... /Johan Min bil: Länk |
|
| Jag köpte mina däck o fälgar av Stout här på forumet och han bor ju utomlands i Skåne,han satte in dom i däckpåsar med en hård pappskiva på varje sida och det gick kanonbra och billigt med bussgods. | |
|
Tack för alla tipsen! Mvh Dragolito Min 525i Svart som synden Länk |
|
| Bussgods har fast pris för fyra fälgar med däck 538:- inklusive postförskott. Men Bussgods är sega det tar över en vecka och pengarna betalas bara ut två gånger i månaden den 15 och den sista. Värdelöst! | |
|
Om man litar på personen i fråga så blir det billigare. Jag satte in pengar i förskott till stout och han löste frakten för 400:- Malmö-Gällivare |
|
| Dom har bara fast pris på 4 hjul i mellan och sydsverige inte till norra då är det vikt som gäller den uppgiften fick jag via tel av bussgods då jag skulle skicka för en månad sedan | |
| Jag köpte 6 stycken rallydäck varav 2 var med fälg, från Piteå (130 mil). Det kostade ca 700:- med Bussgods. | |
| Skickade mina från Hässleholm till Söderhamn... | |
|
Har skickat dem med bussgods, Betalade 600kr från Malmö till Luleå + 188kr för något efterkrav (säkerhet) så att pengarna hamnar på mitt konto. Hjulen anländer om 3 dagar vilket är inte så farligt om man nu kan lite på vad dem säger?! Mvh Dragolito Min 525i Svart som synden Länk |
|
|
Jag skickade 4 fälgar med bussgods från Malmö till Olofström för 400 kr. Det tog 1 dag och de kom fram i samma skick som de skickades. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Finns det nån chans att man kan bli rejält blåst på detta sättet? Mvh Dragolito Min 525i Svart som synden Länk |
|
|
Det beror på hur du valt att skicka dom. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag skickade hjulen med efterkrav. Betalade 188kr extra för det, så om jag har förstått det hela så kan inte köparen ta hjulen utan att betala först, När köparen har betalat på bussterminalen då kan han ta dem Mvh Dragolito Min 525i Svart som synden Länk |
|
| Det är nog ingen fara att du blir blåst men Bussgods betalar bara ut dina pengar två gånger i månaden den 15 och den sista. Pga att bussgods strulade så dröjer det tre veckor från att de skickades tills jag får pengarna och då hämtade mottagaren ut de samma dag som de kom fram! | |
| Det ända du kan bli blåst på är pengarna du betalat i frakt om inte köparen hämtar ut fälgarn. | |
|
bussgods har alltid funkat bra för mig! har dock bara köpt saker! däcken skickades från falkenberg till osby, sen fick jag ett brev hem där man kunde ringa dom och boka utkörning, konstigt? nr jag köpte min senaste omgång däck (bara däck) så kom dom till hässleholm som är närmast för mig, sen fick jag hämta dom där... iaf så går det alltid snabbt tycker jag, aldrig över en vecka än så länge MVH Johan K |
|
|
Som utav en av dom där hanterar bussgodset (busschaffis) så kan jag bara säga att vi är betydligt snällare mot gods än posten och andra fraktföretag. Som bayern münchen sa är en hård pappskiva fint att täcka sidan av fälgen med - olyckor kan hända, det är trots allt en hel del is och annat elakskap här i världen. Om du skickar med däck på, tänk på att luft väger en hel del... så släpp ut så det inte är så mycket tryck kvar i däcken. Sparar någon krona. |
|
|
Dom kan till och med hämta godset hemma så man slipper köra dit fälgarna. skickar med bussgods flera ggr iveckan aldrig haft några problem mh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.