AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
844

Några första intryck av nya 3-serien

Så har man sett bilen :) Några första intryck:

- Bekväma sportstolar (inte så överraskande)
- Mjukare armbågsstöd jämfört med E46 sedan (konstiga prioriteringar va ?)
- Ser riktigt bra ut också i verkligheten
- Bekvämt baksäte, acceptabelt också för lite längre personer (men mittplatsen är inget vidare)
- Krångligare att öppna motorhuven pga att grillen inte längre är en del av huven (måste sticka in fingret under huven) :(
- Ordentligare bagageutrymme
- Motorn delvis dold under tvärgående plastgrejer

Överhuvudtaget kan man väl säga att det här är ett rätt säkert kort, iofs ingen överraskning där heller :)
wowwe
Jag funderar på att beställa den utan ha sett den mer än på foto.Vart såg du den någonstans.
Men priset... För en (mycket) välutrustad 330 får man betala över 80000€€€ euro i Finland. Kolla dethär:

Grundpris 330 53000
Stora Navi 4000
Comfort paket 3800
Läder 2750
Dynamic paket 2480
Elstol+korsrygg 2430
Aktiv servo 2080
Stora Hifi 1840
18” fälgar 1760
TV-funktion 1600
Taklucka 1520
PDC fram & bak 1120
Metallfärg 1120
Larm 680
Ädelträ 670
Styrda ljus 640
Elspeglar 360

Summa 81850 euro, dvs ~750k i svensk valuta. Bara att gräva fram plånboken :)
Jag såg bilen på en "VIP" tillställning här i Finland. Inte så exklusivt som det kanske låter, mer eller mindre alla återförsäljarens kunder hade väl fått inbjudan.
Ac
19
Acca
318 i 99
Hur är intrycket invändigt i jämförelse med nuvarande 3 an känns den plastigare eller? svårt att se på bild funderar på en utan navi, den ser nästan trevligar ut utan 2 instrumentbulor

Acca
Acca: Jag fick inte intrycket att den skulle vara plastig. På basen av bilder har jag inte riktigt varit övertygad om inredningen, men när man satt i den var den helt ok :)
Ac
19
Acca
318 i 99
Det låter tryggt jag tror nästan att jag törs skirva på om en ny 325 till veckan

Acca
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.