|
|
|
|---|---|
scorpa29 |
har nyss blivit e32 740 ägare, och har en fråga som säker många tycker är dum.. detta är min första bil med aut, när man ska burna med aut säger många att dom "låser fast" vad menar dom med det, och hur gör man? för om jag stampar gasen i botten så spinner det visserligen, men det slutar ju rätt fort när bilen växlar upp... |
|
Du lägger helt enkelt växeln i Neutral, sen ger du full gas tills varvtalsregulatorn skriker...peta sedan i den i Drive. På detta sätt 'låser' du alla drev i växellådan. The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Hehe hög nivå BMW CS #5139 |
|
|
låter som de sliter ganska hårt på lådan :( kan nog bli dyrt... Iron M/// |
|
scorpa29 |
hmm ok, visste inte att man kunde göra så... trodde man gjorde nåt med bromsarna... lådan kan ju inte hålla länge om man gör så..:/ |
| Lägg i ettan, håll på bromsen och gasa, på så sett kan du burna tills däckena smäller om du vill | |
|
och så undrar folk varför det rullar många E32 lik... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Testa inte med att varva å lägga i driven då rasar forwardpaketet i lådan å du får backa hem... Testat på volvo 740 med 4HP22 Mvh //M(arkus) |
|
|
Boka en tid hos någon som renoverar automatlådor samtidigt... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
scorpa29 |
gör nog som alexxx skrev:) så är det mindre risk för låd ras:) |
|
Om du inte få däcken att släppa loss så släpp gasen. Annars påfrestar du turbin och lamellpaket för mycket. Mitt tips är att samtidigt som du kliver fullt på gasen släpp en aning på bromsen och när hjulen fått fart öka trycket på bromsen, så att du står still med framhjulen. Sen har jag oxå hört ang zf´s automater att man inte ska varva mycket och länget på "p" och "n" för då blir trycket för högt i lådan med ras som följd. Mvh //M(arkus) |
|
|
Varva INTE upp motor i läge N (det skadar lådan!) och släng sen inte i en växel med högt motorvarv (det skadar lådan ännu mer!) Totalt växellådshaveri är troligaste efterföljden! Ska du "låsa" fast bilen görs det med bromstrycket o inget annat (som da-loof skriver!), men det låter som du skulle köpt dig en gammal jänkare istället, förstör inte en fin lyxbil på detta sättet! - Vad lågt, som reklamen för GlokalNet skulle påpekat!))))) ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.