|
|
|
|---|---|
|
spjälllägesgivare och nödprogram kan det ha nåt samband nån som har nån ide och undrar hur det funkar | |
|
Nödprogram på motor eller låda? Till låda bör det vara så efter som spjällläges givaren styr kickdownen. Mvh //M(arkus) |
|
|
lådan går på nödprogram köpte lådan av kompisen din men det var tydligen inte den har även bytit boxen men går i alla fall på nödprogram på lådan ska kolla lite på kickdownkontakten idag vet nån hur man ställer in spjälllägesgivaren hur beter sig bilen om den går på nödprogram på motorn |
|
|
Fått växlelägesgivaren? Micke skulle väl skicka en sådan till dej eller? Om felet kan sitta där. Mvh //M(arkus) |
|
|
nej det var kontakt överallt när jag mätte upp den och rengjorde den så jag rinde micke och sa att jag inte behövde den typ inte än i alla fall och jag tror mera på spjällgivaren det finns inte så mycket kvar att välja på har bytit lådan och boxen har mätt upp kablarna från lådan till dosan och det var kontakt på alla dit felet enligt diagnos på bmw i eskilstuna 09 magnetventil rspaeer pin 20 på sg och pin 2 på 8 polig växellådskontakt inbördes avbrott eller korrision nån ide |
|
|
Undrar bara om det är gasspjällägesgivaren du menar, om det är det så kan den trigga att EML går in. Du får en svarssignal som skickas till styrboxen. Tror att det finns tidigare inlägg på detta forum ang detta, sök på EML |
|
|
EML finns väl inte på 735:an där är det väl ccm som har hand om felen? Mvh //M(arkus) |
|
|
jag ska börja med att titta på kickdownkontakten imorgon sen ska jag kolla spjälllägesgivaren men displayen där körprogram och växelval visas den lyser bra innan den slocknar hänger det ihop med ccm eller spjälllägesgivaren på nåt sätt??? mvh bror |
|
|
Du menar där det står "P-R-N-D-3-2-1" OCH "E-S-M" som slocknar? I "stora displayen" står det trans prog eller getribe...? Står det Getribe är det boxen till lådan som via en grå-brun kabel signalerar till ccm med en jord signal. (var tvungen att koppla för bi detta när jag byggde om till manuell i min 735a). För att kolla själllägensgivaren kan du göra pedal testet Länk om du har en fungerande checkengien lampa. Här finns beskrivning på hur den kopplas in om din inte är kopplad orginal.Länk Jag hade turen att min var kopplad (import?) Kanske borde säga åt micke att skicka boxen till lådan till dej oxå. Mvh //M(arkus) |
|
|
jag har bytit boxen till lådan samma nummer som på den gamla vad tror du det kan vara av felen som du föreslagit det är precis vad som händer som du skriver i stora kommer det upp getribe+ nåt med bremsbeläge kommer med upp +efter sen kommer det upp betribeebsanleits nåt sånt kommer upp med + efter och där körprogrammet +växelläget lyser visas bara e även om jag trycker s eller m går alltså bara på e växelläget är tomt men e lyser som det ska innan det slocknar |
|
|
´vilka pinnar är det det framkom ju inte ordentligt tyckte jag hade ingen check engin inkopplad ska nog göra det kan vara bra att ha |
|
|
Börja med att kolla så att lampan sitter i instrumentet... Mvh //M(arkus) |
|
|
Jag hade ett problem för ett par år sedan....lådan gick hela tiden i "nödläge"..men kollade upp den i "DIS" och fick en hel lista med fel...men kom så småning om fram till luftmassemätaren, bytte till en begagnad från skroten, och vipps gick bilen som den skulle....kanska kan vara en ledtråd.... Mvh Peo |
|
|
jag kollade och det fanns faktist ingen lampa och vidare tog jag bort kabeln på luftmassemätaren och då börja den gå dj**ligt illa ska fixa en lampa så får vi se vad som händer kommer med mera uppgifter i kväll och bilder om jag får in dom i datorn |
|
|
dessutom var inte växelväljaren hel den visade tom på parkering tom på r tom på neutral d lyste däremot i 2 sekunder sen slockna 3 var tom OCH tvåan VISADE R ettan var tom bara byta ???så det blir en pingel till micke mera grejor och nej den sitter på spjäll axeln |
|
|
tog bort ccm och då började e lysa konstant växlarna däremot gick fortfarande på nöd program men växellägena på displayen stämmer inte p tom r tom n tom d lyser konstant 3 tom 2 då visar den R . 1an är med tom ccm styr den boxen till lådan??? |
|
| PESK gick din i nödprogram på växellådan? För har samma problem och är bra irriterande när man ska kicka den max och getraibenprogram kommer upp på displayen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.