AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
757

bilen varnar för kylarvatten-nivån

jag har för en tid sedan fått fylla på kylarvatten 2-3 ggr, efter att bilen klagat på det i displayen. tyckte det var lite märkligt att vattnet försvunnit, bilen har inte haft hög temperatur heller.
men efter att bilen varit nöjd med vattnet ett tag nu, så har jag inte tänkt på det - fram tills denna vecka då den igen har börjat klaga, men den här gången trots att det finns vatten i exp-kärlet!
temperaturen på mätaren inne i bilen är inte heller för hög.

vad kan det vara för märkligt fel?
är det topplockspackningen, månne? jag tycker vattnet i exp-kärlet ser fint ut, den brukar väl vara skummande om packningen är trasig väl?

kylaren är bytt för ca ett år sedan, innan jag köpte bilen, så den borde ju vara helt okej.

Visa användare
284
halvgute
530i Touring-93
Du har väl en nivågivare i kärlet ev.är den paj eller dålig kontakt...

¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Tjena Marcusss!

Jag har samma problem på min 525:a att den varnar för låg kylvätskenivå......men ibland när jag startar så varnar den inte.
Den verkliga vätskenivån ligger på samma ställe hela tiden.

///Robban
Sc
147
Scarface
530I M-Sport 2003
M550i 2018
Hmmmmm nu vet jag att jag inte har alla rätt men i alla fall.
Ett tag lyste en liten gul lampa som jag trodde var vätske nivå i kylaren så jag fylde på lite då och då utan trots att nivån tycktes vara okey...

Lampan som lyste till då och då är indikeringen på för vätskenivån olja... altså inte varningslampanden röda.

Kan ju vara fler som som som tjaaaaa.... man vet ju inte
trebor> ja, precis så är det. ibland klagar den, ibland inte... men vatten finns det hela tiden.

halvgute> var sitter denna givare?
Visa användare
284
halvgute
530i Touring-93
Vet ej exakt position på din bil men på min sitter den ovanpå kärlet(rund knopp med en kontaktanslutning)

¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤
Di
8
Dinne
535i -88
vad är det för givare som sitter i termostaten då? där har jag två givare? och min bil klagar på sama sak.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.