|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Men va faan, M-technich är ju ett tillvalspaket. Ska man klandra dom som beställer aerodynamikpaketet till en 330 också? Det är ju orginaltillbehör vi talar om! En helt annan grej är att sätta på ett M3 märke på en standard 316. Mr C |
|
|
Svår fråga egentligen. M3 emblem är ju helt förbjudet däremot kjolpaket och sådant....man får väl lägga sig på den nivån som plånboken tillåter. Finns det bara pengar till en 323:a får man väl "förädla" den. När jag hade min M3:a tyckte jag att det var ganska lätt att se skillnad på wannabees då det är mer än M-emblemet som skiljer bilarna åt.För det andra så är det väl bara att förnedra personen vid första bästa rödljus. Det enda som jag retar mig på är att två bilar "där ute" åker omkring med MINA sidospeglar. Sist men inte minst är det väl tillverkaren som skall beskyllas för att "lämna" ut M3 detaljer. Nya M3:an E46 krävs det ju betydligt mer för att efterapa bara därför vill jag ha en. Det värsta jag sett är: Pontiac fiero med Testarossa-kit Folka underrede med lamborghini-kaross |
|
|
Chris! Rätt!...M optik är helt OK, OM man sätter på hela kittet...att inte sätta på M3 frontspoilern (som i detta horribla fall) är ju inte helt lyckat, att sen även klistra på ett M3 märke är bara...fel. /K |
|
|
Dekaltrimma är patetiskt... ---------------------------------- Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Chris: Var det gula eller röda testarossareplikan du såg? Jag har sett två byggas de var slående lika orginalet vid en inte allt för ingående granskning. Det lurade i allafall p-lisa som skrev Ferrari på lapparna. Två stycken har byggts i Kumla på beställning för ca 10år sedan av en mycket skicklig kille. De stämmer åtminstone med orginalstorleken. Countach byggsatsen på folkan stod det en vinröd hos en granne förra sommaren men den var nog tvättad i 90 grader så liten som den var.Usch o fy. MVH Hasso |
|
Ha ha ha. Det var den röda jag såg Hasso. Gillar det där med lapplisan då slipper man ju pröjsa. Kanske skulle sätta på renault logga eller dyl för att slippa bli utfattig av P-hallikarna. Pinsamt det måste vara att dra igång VW-countachen....såg en annons för många år sedan om en 69´Corvette med saab-motor i, undra hur mycket spö han fick på Power meets:en. Friede Freude Eierkuchen. |
|
|
Såg en M7 för typ ett år sedan, kan ju lungt säga att den inte gick som en M bil iaf =) /Ingo |
|
|
Hejni! Frontspoilers kan ju faktiskt demonteras av mindre vänliga personer... Tror nog man skaffar en frontspoiler innan man köper en dyrare bakkjol. Själv funderade jag på att endast köpa ett par M3 speglar till min ostylade e36:a. Speglarna är grymt snygga och ett komplett kjolpaket kostar ju en väldans massa pengar. Att hotta upp sin 318 är helt ok för mig. Det spelar väl ingen roll om man stylar en 318 eller något annat. Det är ju din bil, och så länge du tycker att den är snygg så kör på. Jag gillar alla snygga bilar, oavsett märke och modell! /foo |
|
| Jag förstår inte varför det väcker sådana heta känslor om någon utrustar sin 318 med M-attribut. Delarna säljes av BMW på eftermarknaden för att monteras på "vanliga" BMW:ar. Däremot bör inte kronan på verket vara ett M3-emblem. Då blir det osmakligt! BMW säljer sportpaket till femserien som är slående likt M5:ans spoilerattribut. Är det helt förkastligt? | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det är väl skillnad på M= motorsportutr.det blir ju ingen M3eller M5 för det. Men nollkollarna tror ju att det är M5 o M3 så fort det sitter en 'M-detalj på bilen. MVH Hasso |
Chris: 08-Killen som beställt den röda var en riktig "sahlinare" när det gällde p-boter , han var nere för att lacka en mindre blessyr,på ngr månader var handsfacket "fullt " med "felskrivna" p-botar som han inte behövde betala. Det funkade för 10 år sedan men nu vet jag inte om de ändrat reglerna. MVH Hasso |
|
Nop, samma regler idag något fel på lappen och den är ogiltig. Däremot har jag för mig att det finns en ruta för "övriga" bilar man kan kryssa i. Det sämsta är ju dessa privata bolag, dom kan i praktiken lappa bilar som betalt, man har i stort sett inget att sätta emot(mer än knytnävarna). "Ska" man felparkera så ska man hellre välja en komunal p-plats. Själv blir det en lapp om dagen, fast med svensk reggat här i Berlin så händer det inget ;). |
|
netsix |
chris--> Vi hade den "69:a Corvetten" på firman. Hugaligen.... /netsix |
|
-->netsix. Finns den alltså kvar eller var den länge sedan? Jag finner inga ord...en trabant motor i den nya 7-serien är inte lågt nog. På tal om dekaltrimning har ingen ägt eller äger någon schysst sleeper? Blev -90 tror jag det var brutalt avhäng i Västerås. Jag och polarn hade filat ordentligt på en 240-turbo spis, vid ett rödljus dök det upp en "helt original" ljusblå 240-78 med breddade org. plåtfälgar. Vi skrattade gott åt honom en bra stund innan det blev grönt. Såg senare den sommaren samma bil på strippen köra Ca 13:90s. |
|
netsix |
Nej det var nog en 5-6 år sen vi hade den. Den såldes relativt snabbt konstigt nog. När vi ändå pratar lite volvo så ska ni akta er för att "rejsa" mot en mossgrön 242 som ser helt orginal ut i otroligt fint skick. Under plasthuven ruvar det en fabriksny Corvettemotor + att bilen är lättad på div ställen. Det enda som inte är orginalutförande är fälgarna och slutröret som sticker ut är i 3". Går ruggigt bra. /netsix |
|
Här i skolans motorverkstad står det en kopparmetallic VOLVO 745 med A-klass turbo, smidda kovar plus lite till... Enligt männen som byggt den har de kört ifrån exempelvis någon M3 samt även en Porsche 911! Se upp när ni råkar se den i Kungsholmen... |
|
Volvon kan inte "svänga" MVH Hasso |
|
Jodå hasso det går allt att få till det också.(på platt mark har ju en kontainer maximal markkontakt ;) ) Fast något jag som jag märkt är att BMW nuvarande samt M3:an "sväljer kraften" bättre, från stillastående är det bara att välja katapultstyrka(motorvarv) och släppa upp kopplingen, bilen bokstavligen slungas iväg(syns ju även på fabrikssiffrorna 0-100) Med 240 jag pratade om, sinterlamellkoppling samt bakaxel med nylonbussningar och wattlänk var det en halv vetenskap att sedan Garret T3:an behövde en halv dag på sig att vissla gjorde ju inte saken bättre. Därför är jag en dragracing entusiast pga helheten/harmoni chassi/motor/drivlina. |
|
Chris: Jag har faktisk haft en 240 som det gick att svänga med men då självklart modifierad med banracingdetaljer i framvagn samt r-fjädring. Så visst går det men inte utan modifiering. BMW går ju hyfsat ändå och framför allt utan containerkänsla och alltid med ASWD. MVH Hasso |
|
Körde utan m-emblem på min m3:a, för det första så är det fult, för det andra ska det vara så cleant som möjligt!! ***BMW POWER*** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.