AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.053

M3 wannabees...varför??

Sida 1 av 3
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Kollade lite annonser....hittade denna....varför varför..
See you at the rödljus!Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Sorry..fel länk, denna ska det va! :)Länk

Jag vill påpeka att jag inte har något emot BMW 318, men det är "ballare" att sätta ett 318 märke på en M3:a än tvärtom....
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Glömde visst montera framspoilern..
Finns en här i Södertälje där jag bor som har en
320cab med ett smalt avgasrör och m3 märke på bakluckan
Fan vad jag skrattar när jag ser han..
Visa användare
248
petrini1
318 Touring 98
Det roligaste är väl ändå M7 märket som man kan köpa......nån som har sett nån M7at ute på vägarna??
swemho
asså visst jag kan hålla med om att det är löjligt att "falsk skylta" sin BMW, men det är ju för att vi som inte har M3 så himla gärna vill ha en
Det hjälper väl inte att sätta på märket för det?
Blir ju inte mer M3a för det.
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Finns en dakargul e36:a typ 320 i Gävle med m3 märke på. Varför? Pinsamt att sätta m3 märke på en bil som får stryk av en 240 turbo, iofs kanske det får ngn stackars volvo raggare nöjd då han tror sig ha hängt av en m3:a. Håller med om att det är mkt fräckare att sätta på ett 318 märke på en m3:a.

Mvh Jens
swemho
jag menade inte att det blir mer M3, och jag höll med om att det var löjligt. Men jag är t.ex avis på alla M3 ägare, eller nja, alla som har M3 E46
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Jag har sett en m7 det var en 735 med spolier o 18" den hade takvinge o vanlig så stod det m7 på bakluckan..
Jag hade gärna haft en M3:a utan emblem... folk kan ju då få fundera lite! :)

Björn Markholm
Jag undrar oxå varför..??
1. Vem som helst som vet något om bilar kan avslöja ganska lätt om det är äkta vara.
2. Vad ska man med emblem till? Man vet ju själv vad man kör omkring i. De som inte vet behöver inte bry sig.

BMWCS # 2358
pe
68
peko
M3 SMG 1997
Varför?
Det retar ju alltid någon........;-)
Självklart har man en M3:a utan emblem. Folk får då tro att det är en plasttrimmad 318 cab + 159:- för dubbla kromade slutrör.

När man sedan startar/åker därifrån låter det ju lite annorlunda från en M3:a ;)

PS. Jag har inget emot 318 cab:ar alls ..... DS
Säljer BMW M7 märken? Eller är det nån annan? Funserar bara på varför gör BMW det isåfall?

Support Your Local Big Red Machine!
-or else-
Hells.A.
NOMADS FINLAND
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Men det är snyggt med optiken även om man inte behöver sätta på märket. Konstigt att inte montera framspoilern, det är det första jag skulle ha gjort.

Mr C
Mi
542
Micke R
328i -98
(Smaken är som baken, men det är inte min smak att dekaltrimma.)

# Stavningen av "cupe:n" är riktigt rolig! Är det stavning som visar att det inte är en riktig M3 Coupé eller...? : -)
# PDC:n är också ett riktigt sportbilsattribut! : - )

Mvh / Micke R
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Är det bara själva "M3" emblemet du syftar på eller ska folk med originalutförda 318iS montera av sina M-tech detaljer...?

Personligen håller jag med dig, med den reservationen.
Mi
542
Micke R
328i -98
- powerkjell.
Om du menar mig så avser jag M3-emblemet.
När det gäller övriga attribut är det som med det mesta, (enl. min uppfattning) dvs att allt är relativt. Jag skulle ex.vis inte vilja ha en E39:a 528:a med M5-grill. Men det är ju bara jag det! : - )

Det är en sak att inte kunna. Alla är inte födda med guldsked i mun och matjord i fickorna. Men när man vill få det att se ut som om man kan fast man inte gör det, dvs - "Vill men kan inte" är det lite beklämmande tycker jag.
Men smaken är olika och tur är det. Det vore en riktigt tråkig värld annars.

Mvh / Micke R
muppen
Har man ett M-paket, lilla eller stora, kan det ju vara pricken över i:et att antingen komplettera med ett M-emblem (utan 3:an) eller ta bort bakre emblem helt. Matchar dessutom sidolisterna med M-technic emblemet bra. Men att sätta en 3:a efter M-emblemet är bara rent patetiskt och borde bara finnas på äkta M3 bilar. Har man inte råd med en M3:a så är det ju så, dom som har och har glädjen att äga en sån bil ska inte behöva blanda sitt monster med en sketen 320 eller vad det nu är. Antar att man borde känna så iallafall. Ungefär som nya M5:an och en 5-serie med M-paket och ett sketet enkelt avgasrör där bak. Snacka om besvikelse när den åker förbi och marken inte skakar och endast en pipa visar sig...
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Är det bara jag som inte tycker att 320 är sketen?
Mi
542
Micke R
328i -98
- p-kjell.

Nej, jag håller med dig, en 320 är inte sketen.
Det tror jag de flesta håller med om. MEN jämfört med en M3 är den sketen. Det är även en 328...

Mvh / Micke R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.