|
|
|
|---|---|
|
hej! har en m20 2.5liter motor som är Helrenoverad, portad, sänktkomp 8,7 kkk k27 aggregat, SMT6 piggyback m.m. är mot första projekt så tänkte om någon vet typ va man kan våga ladda och att de ska hålla.. Mvh jocke | |
|
Allt är ju relativt. Beror på hur du lyckas med mappningen. Finns ju dom som laddat upp emot 1kg, men hur bra och länge det håller är ju en annan fråga. - Testa, sakta men säkert. 8,7 i kompressions förhållande, en liten fråga varför svarvade du inte av kolvarna då du lix hade i sär motorn? "blao is the name of the game!" |
|
| 0,5 ska man ju kunna ladda med så länge bränslet räcker till utan sprut eller piggyback, kompet spelar nog ingen roll att det är 8,7 till ladd under kilot. Vet inte hur mycket man kan backa tändningen med smt6, men något mera än 0,5 borde va lungt. Kolla med bmw-andreas! Eller fråga på pure-pf.com | |
| 1bar är inga problem med så lågt komp | |
|
de är inte ja som haft i sär motorn.. men ja hade tänkt mig ladda runt 0,7 typ komp orginal är ju 8,8 som är rätt lågt för att vara en sugmotor.. |
|
|
jag laddar 1.5- 1.6 bar med min caliibra turbo som har 9.0 i komp original allt hänger ju på mappningen Mvh zacka |
|
| "man skall icke jämföra äpplen och päron". En motor med ett visst komförh kan vara väldigt knackbenägen medan en annan med samma kompf kan klara höga tryck utan knack. Utformning av förbränningsrum, kolvar etc påverkar i stor utsträckning, dessutom ICn. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.