|
|
|
|---|---|
|
Hej som jag skriver hur bra är det egentligen att pyttsa i omega och sådana tillsatser som finns. min räser har gått strax över 17000 nu funderade på att hälla i Omega nu sist jag gjorde oljebyte men skulle vilja höra andra som använt nån slags tillsats ÄR det bra eller kan det kvitta Bimmer | |
|
oljetillsatsen har jag ingen erfarenhet utav...men har hört att den tar död på tick från hydraul lyftare... annars är deras medel som stoppar läckage väldigt bra och fungerande.... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Jag testade Omegas oljerengörare för att få tyst på en trilskande lyftare. Det gjorde ingen som helst nytta. Jag kan dock tro att om man varit slarvig med oljebytena så kan det hjälpa. Jag har dock varit noga under tiden jag ägt bilen. |
|
| Jag menade motorrengörare / motorskölj, inte oljerengörare. | |
|
Ok tack för snabba svar .. då kanske man kan säga att det är lika bra at sköta oljebytena kontunierligt i stället Bimmer |
|
|
Att enbart göra en rengöring räcker oftast inte, man kör sköljmedlet Omega 907 i 10 minuter innan oljebytet. Men med nya oljan tillför man även Omega 909 oljeförstäkare med många additiv som effektivt dämpar bl.a ventiltick vid hydraliska lyftare. Har jobbat med Omegas produkter o sett vilken skillnad dom gör, ex.vis deras växellådasolja 690 är helt otroligt bra, klassad som GL7, igentligen GL8 och ger ett mycket bra slitageskydd o oftast uppstår förbättring av delar som behandlas med oljan! Rent generellt så har Omega mycket hög utveklingsgrad på sina produkter och dom fungerar verkligen som det påstås, det inga mirakelmedel utan riktigt bra saker!!! ///Magnus |
|
|
Ok tack för det ja då blir det väl omega ändå skölj först 907 sedan vid själva bytet skall man hälla i 909.. är det bara helsyntet olja man kan blanda den med ???eller funkar det med halvsyntet också??? Bimmer |
|
|
Kan blanda med "alla typer" av motoroljor. Kör inte med sköljmedlet om inte motor har avlagringar, och vid användade häll i varm motor, kör 10 minuter o byt sen olja, kör inte längre tid....... Sen ny motorolja del el. helsysntet, (helst helsyntet i din motor) och tillför förstärk-additiv 909 med varmkörd motorn, låt den sen gå en stund (15minuter) så medlet cirkulerar runt! ///Magnus |
|
|
Var köper man Omega produkter? Vad kostar de? |
|
|
OK Tack för dina svar magnus Bimmer |
|
|
Konstigt nog har Mekonomen deras sortiment och kan köpas där, priserna varierar beroende på produkt men kan uppfattas om lite dyrt, dock är det värt pengarna..... Annars är det Smörjteknik som står bakom Omega i Sverige, koll a här: www.smorjteknik.se ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.