AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
493

bilen är trögstartad

tjenare alla bmw älskare.
har en fråga till er. nu är det så att när bilen har stått i garaget en dag eller två, så kan han bli jobbig att starta men den går ju igång efter ett tag. men ibland så går han igång med en gång. fått höra att det kan vara fördelarlocket, att det kanske är lite kondens i den. men kan det vara nåt mer?

starting to love bmw
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
bränsletrycksacccamulatorn, den som ser till att bilen bibehåller bränsletrycket efter avstängd bil, eller dåliga bränsleledningar som kan vara ytterst lite otäta så det inte ens läcker ut bensin men det kan räcka för att bilen tappar tryck. Jag tycker du ´ska börja med att mäta ditt bränsle tryck för att konstatera om ditt fel är tryckrelaterat eller elektriskt typ kallstartsventil mm. Du bör väl iallfall ha runt 1-2 bar i systemet om du mäter trycket i din bil ett dygn efter den varit avstängd, jag vet inte exakt men prova att mät till att börja med. Du kan mäta där bränslet går in i bränslehuvudet, vet inte hur det ser ut på din men min E21 har en banjokoppling vid det huvudet som du tar loss och kopplar in en mätklocka till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.