|
|
|
|---|---|
|
Servicenollställning mod. 2000- Den enda godkända BMW-proceduren vid servicenollställning är manuell nollställning där man använder knappen på instrumentbrädan. Gör enligt följande: Använd den vänstra knappen på instrumentpanelen för servicenollställning. • Tändningen ska vara avslagen, position “0”. • Håll ned den vänstra knappen på instrumentpanelen. • Slå på tändningen, position “1” • Fortsätt att hålla ned knappen tills serviceställningen visas på displayed, efter ca 5 sekunder. • SIA visar OIL SERVICE eller INSPECTION och den återstående sträckan. • “RESET” visas på displayen om nollställning är möjlig. Om inte “RESET” visas, har serviceläget ej hittats och nollställning går inte att utföra. • Fortsätt att hålla ned knappen i ytterligare 5 sekunder för att komma till reset-läget. • “RESET” blinkar på displayen i 5 sekunder. • Släpp upp knappen, tryck ner den igen och släpp slutligen upp den medans “RESET” blinkar. • Den nya körsträckan visas i 5 sekunder när servicenollställningen är utförd. Funkar det på e39? Hittade det här: Länk | |
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Sånt här ska väl inte allmänheten få se, trodde att sånt vart hemligt och att endast BMW-vekstan visste om det.... Mvh Dragolito Min 525i Svart som synden Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Dessutom så är det inte det enda sättet att nollställa på BMW , det går precis lika bra med DIS eller Carsoft.diagnos. eller med serviceåterställare avsedd för OBDII uttag. Men de flesta nya bilar har sådana här nollställningsmetoder av serviceindikeriningen. Volvo, Nissan MB med flera. Jag är mera oroad för oseriösa bilhandlare, men dom vet det redan förmodligen. Dessutom står det i Bosch diagnos och Bentelys bibel. ///MVH Hasso Länk |
|
Fungerar inte på äldre bilar än 2000? Testade på min 98 och det händer ingenting mer än att °C ändras till °F. Däremot händer det lite spännande saker om jag håller in den högra knappen. Kommer till någon typ av diagnostik. Verkar som jag behöver en kod för arr göra alla test? Någon som har koll på dessa test och hur jag ska göra? Hasso? MVH |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Som sagt funkar bara från 06-2000 eller nått i den stilen, de som saknar diagnosuttaget under huven. Nått annat instrumentjidder har jag inte intresserat mig för, men det finns andra :)) Sök. ///MVH Hasso Länk |
| här finns lite andra Länk | |
|
På min 320D -00 funkar det. (Har precis bytt olja) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.