|
|
|
|---|---|
Rosebuddy |
Har du någon erfarenhet av Bridgestones högprestandadäck S03 vill jag gärna ta del av dem. Kan jag sätta 225/45/17 på en fälg som tidigare haft 215/45/17? Lars |
Alexander83 |
De håller bara en säsong oavsett körstil. Alexander |
|
Hej, Jag köpte mina S03 förra säsongen och de är verkligen kanondäck. Tidigare hade jag F1:or och dem emellan känns S03 mycket konsekventare vid gränsen samt de har ett otroligt bett. Kikade runt lite innan jag bestämde mig, och valet berodde främst på utmärkta våtegenskaper samt väldigt bra torr egenskaper. Tror TireRack.com har användarecensioner av däcket av förare från många olika bilmärken. Påståendet om att de bara skulle hålla en säsong ställer jag mig skeptisk till. Mina har hållit utmärkt och jag pushar dem långa hårda autobahn mil samt även lite svängigare körsträckor. Så länge du håller dig från att lägga åttor så bör de räcka länge. /foo |
|
| Om du kan sätta dem på en fälg som tidigare haft 215 däck? Det beror på fälgens bredd inte vilket däck som suttit där tidigare. Du skall ha en fälgbredd på minst 8 tum helst 9 för att få ut optimala prestanda. | |
|
Är det några fler som har kört med S03:er och kan uttala sig om livslängden på dom? är det verkligen så mjuk gummiblandning i dom att dom bara håller 1 säsong? jag står nämligen i begrepp att köpa just S03 eller Michelin Pilot sport, har michelin-däcken en hårdare gummiblandning? vilket däck är mest lämpat för hårdare körning/lätt bankörning? Mvh Micke t |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.