AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.471

Funderar på att montera M3 motor i min 330 cab?

Sida 2 av 3
Ödmjukhet varar längst. Håll det i åtanke.

Philly: Stor i orden, liten på jorden?

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Philly
wendtan: om du läser igenom vad jag skrev en gång till, så kanske du förstår att man kanske ska ta det med en nypa salt, och jag FÖRSÖKTE vara lite komisk...

Sphinx: Har du gett upp Porsche helt nuförtiden? Har för mig att du hade någon/några brutala 951-or. Dessutom har en polare trimmat sin 944 med hjälp av några av dina grejer :P

Fast`n Loud Turbo Proud.
haimaul
M330CSL cab. Stilfullt. Inte.

__
When in this charming car,
this charming man...
BM
11
BMW_Sphinx
330 Cab -02
"Sphinx: Har du gett upp Porsche helt nuförtiden? Har för mig att du hade någon/några brutala 951-or. Dessutom har en polare trimmat sin 944 med hjälp av några av dina grejer :P"

Nix jag håller fortfarnade på med min verksamhet och mina underbara Porschar, man jag ville ha något annat som ombyte och då tyckte jag detta verkade vara ett kul projekt, vi får väl se hur det slutar. ;)

jag var faktiskt ute idag o rastade 968 turbon, jag blir lika glad varje gång man sätter sig i det monstret! :)

///Sphinx
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Med vilka medel" trimmar "man en m3 e 46 motor utan vinande? för då går ju kompressor och snurbo bort, kvar e då traditionellt trim (strokning mm) samt lustgas...
Mvh danne

Endast döda fiskar flyter med strömmen.
Sphinx: Det låter stabilt, 968-an verkar vara något i hästväg :) Har du ork att lägga fram lite spec på den här?

Fast`n Loud Turbo Proud.
Visa användare
274
Tobias Vikberg
525 dATM - 11
BMW_Sphinix:
Jag fick höra orden "hjälptevarning" när jag pratade om 19" vinterdäck på en E46:a. På samma sätt för jag orden vidare till dig, satsa på det du gillar - imponerande!

Resten av all skit som står i denna tråden kan lätt sammanfattas med den jäkla Jantelagen, vanligt svensk avundsjuka.

MVH
Tobias
Philly
jag är inte avundsjuk, jag är realistisk!

BMW
BM
11
BMW_Sphinx
330 Cab -02
Perran_: 968 turbo spec.

3,0 stressborrat block
2,7 liters topp portad
8,4:1 komp
48mm insugsventiler, 46mm avgas
Milliage ventilfjädrar
Racekam
Ställbart kamdrev
KX-R 720 turbo (KKK)
HKS Wastegate
HKS SQ Blowoff
Rostfria laddrör 2,75"
Racecooling laddkyl
Smidda kolvar
H-profil stakar
Kniveggsslipad vevaxel
962 Koppling
Kolfiberinsug by Area 951
50mm runnners
RS2 spjällhus
MBE 970 insprut
820cc spridare
Bänslekylning
Specialtillverkad spridarbrygga

Bromsad av Kenneth på motortjänst: 435hk vid 1,3bar men jag har laddat upp imot 2bar å då lämnar motorn betydligt mer. :)

Allt detta och en mängd mer....

///Sphinx

Ge
639
George.K
330ci - 02
Jag tycker så här.
Ni som inte har nåt vettigt att komma med och som det känns, bara klankar ner på sphinx, varför skriver ni i detta inlägg om ni inte har nåt vettigt att säga?
"Det blir inte roligt om Försäkringsbolaget får reda på, etc etc"

Man kan ju inte önska att en annan människa ska krocka, eller nåt liknande, och det är just så det känns efter att jag har läst igenom den här tråden.

Nej, Sphinx, gå emot strömmen, bygg en grym bil. Vem vill ha original fälgar, original bil och se ut som andra, när man kan/vill vara annorlunda?

Och det du kommer göra, kommer nog du vara ganska ensam om i Sverige, tror jag.
Önskar jag hade kunskap och kontakterna till att göra något liknande, men jagkommer följa den här tråden, hoppas du uppdaterar den sphinxen.

Offtopic men ändå, m3 fälgarna är det fulaste som finns till e46an!!!

Mvh George.K
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Så är det på detta form...tyvärr!

Många som vill vädra åsikter om andras val...sluta med det!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Läs i ursprungsinlägget:

"Vad tycker NI? Skulle det inte vara fräckt med en M 3,30 Cab?"

Är det då inte ok att kanske höja en varningensfinger angående försäkring och andrahandsvärde?

MIN åsikt, i all välmening, är att det sannorlikt blir dyrare i slutändan då man även räknat in försäljning, oförutsedda kostnader och tekniska problem att modda jmfrt med att köpa äkta vara direkt. Detta är den rent ekonomiska aspekten.

Annars är det kul med folk som bygger något eget, men i detta fall handlar det om att bygga nåt som (nästan) finns att köpa.

Sätt i en M5e39 motor i en e30 och jag kommer att låta mer entusiastisk!

Om man frågar om en åsikt så vill man antagligen ha ett svar!

Jag hade hellre köpt en M3 än en 330 med M3 motor...

Men vill ingen av ovanstående talare ha svar på sina inlägg så OK för mig.
Philly
Innan ni börjar gnälla på oss när skaparen av tråden ställer en fråga vad VI tycker så läs igenom vad han skriver först!

BMW
Ge
639
George.K
330ci - 02
Jag menar oxå i all välmening.
Men jag tror själv han förstår, när han har sysslat me Porsche innan, och allt vad det innebär om han exempelvis skulle krocka, Försäkringsbolag hit o dit.

Tråden verkade "mörk" därav mitt inlägg, naturligtvis, så får ju alla ha sin synpunkt. Han uppskattar säkert att folk tänker på hans eget bästa, men man kan inte komma ifrån att det kändes som lite "jante" över det hela.

Nåja.
Visst kan det bli billigare om man köper en m3:a rakt av, men jag har sett så många 330:is som är så mycket grymmare än m3:or, så hans ide är nog inte så dum...
Plus att han har pengarna o spendera, så pengar är nog inte det viktigaste i det här fallet.

Mvh George.K
Philly
Och sedan så var jag FÖR hans projekt, grymt kul ju!

jag sa bara OM, OM det händer, att det inte hänt innan betyder ju inte att det INTE kan hända!?

jag krockade inte på väg till jobbet, alltså gör jag inte det imorgon heller!? förstår ni???

jag försökte också säga detta i välmening!

trevlig helg!

BMW
Sphinx: Det låter som musik i mina öron. Har du några bantider eller strippentider på den? Ursäkta att jag lånar tråden till att fråga om din 968.

Fast`n Loud Turbo Proud.
Dy
370
Dyngrak
Subaru Legacy 2.5 GT Turbo Station -05
Bygg och njut!
Önskar själv att jag hade resurser att förverkliga mina drömmar.
Lycka till, ser fram emot att få läsa om skapelsen då den är färdig : )

//Fredrik
BM
11
BMW_Sphinx
330 Cab -02
Perran_: Ja den gick 12.3/194Kmh på strippen med gat däck och enbart 1,1bar i laddtryck, detta får man väl säga är ok för en bil med banracing uppsättning.
Men jag ska testa i år igen, då med 2bar laddtryck och M/H racemaster däck :) då kommer det inte spinna dom första 150 meterna. Målet är en låg 11 eller hög 10a, med slutfarten att döma ska detta inte vara några problem.

Tack för erat stöd vad gäller 330/M3/CSL, jag har börjat riva ner cabben nu och jag beräknar ha den klar till våren, jag funderar hur jag ska göra med bakskärmarna, ska jag bredda dom så jag får på M3 fälgar eller ska jag sälja 19" fälgarna o köpa ett par Worksfälgar eller annat racigt, frågan är hur det kommer se ut om jag har så breda framskärmar bara? Kanske räcker det att rulla ut bakskärmarna nån cm istället för att byta hela sidan?

Väl mött/
Sphinx
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.